søndag den 7. oktober 2007

Jeg synes, det er godt, at så mange unge vil engagere sig i noget. At de går mod deres forældres totale ligegyldighed. At de har lederskab nok i deres eget liv til at ville gå ind i kampen for alt hvad de har kært og bruge samtlige deres ressourcer - og deres forældres, så få de er - på at kæmpe for et ungdomshus, demonstrere mod nazismen og endda gå ned på knæ og skrabe brosten fri af fortovsfliserne.
Det er jo sundt at dyrke sport for sådan nogle unge mennesker, der ser ud som om de kunne trænge til noget frisk luft og noget voksen modstand.

Jeg synes det er fint, at de forlanger mange millioner fra kommunekassen uden grund og udstiller deres bundnaive og ensporede fejlopfattelser. Piercer sig selv med urene sikkerhedsnåle og har flokdyrsuniform. Mainstreampåklædning er tidligere i historien set udstillet af ungdom med særlig overbevisning.
Men kun så længe de er klar over, at det er en leg de leger.
Så snart de vælger at tage konsekvenserne med når de ødelægger andres ejendom, smadrer butikker og stadig fortsætter mens de råber "Spielverderber" af de voksnes sanktioner, bliver jeg nervøs...

Legen skal de lege, mens de holder sig væk fra mit TV og mine skattekroner. Og de skal sørge for, at deres forældre får låst døren indefra, så nød og elendighed og omsorgssvigt ikke bliver udstillet for omverdenen også.
Jeg forstår bare ikke, hvad der skulle være i vejen med at høre Tværs med Tine Bryld og gå til foto i ungdomsskolen - eller fodbold?

Ingen kommentarer: