søndag den 16. december 2007

Ud-festet


Sidste julefrokost er overstået. Har nu aldrig brudt mig om den slags prøvelser, man skal overleve for at det kan blive rigtigt jul og i mennesker velbehag. Men jeg må tilstå, at julefrokosterne i år har været over gennemsnittet. I aftes var det ligefrem rigtigt sjovt.

Maden var ikke god. Pengene sad løst på folk, så der var alt, alt for meget alkohol i omløb og der var som sædvanlig skandaler og sandheder, der blev fortalt under dække af anledningen.
Det gode er, at jeg kan huske en hel masse af det jeg hørte, og på den måde har gode historier et stykke ind i det næste år. Og så var der solid fest i pigerne. En god årgang.

Fint for mig, at der er et helt år til julefrokosttid igen. Ikke at det gør nogen forskel på skandalerne. Hvis man er en af dem, der stædigt prøver at overbevise sig selv om, at andre folk hurtigt glemmer bramfri udtalelser, kysseri på alle de omkringsiddende og dans med nederdelen siddende fast i trussen, så må jeg skuffe. De fleste nævner det ikke med et ord i årets løb, men når det igen er tid, så kommer referaterne fra sidste år lige på bordet til gennemsyn. Alle detaljer står lysende klart og bevaret for eftertiden, selvom de kun kommer ud den ene gang om året. Ligesom julekugler.

Ingen kommentarer: