fredag den 14. marts 2008

Superwoman?

HAR du svagheder? spurgte han og kiggede lidt humoristisk skeptisk på mig. Som om han faktisk var lidt i tvivl. 

Tjoh, tjah... Det har jeg vel. Hvis man kigger ordentligt efter eller fanger mig en tidlig morgen efter 4 dages Skanderborgfestival kombineret med Roskildesyge. 
Jeg synes, svagheder er relative størrelser. Hvis nu fx nogen forventer, at jeg skal kunne lave gourmetmad, aflire tyske verber, være sød veninde, dygtig datter, laber kæreste, kunne redegøre for en projektleders metodik og webkommunikationens 10 bud, skifte til vinterdæk og lytte opmærksomt samtidig med at jeg smilende lander en jumbojet, så har jeg svagheder... på en dårlig dag. 

Hvis man - som jeg - definerer svagheder som det, der kommer ud af manglende overskud, så vil man se mit navn på en del af dem. For lige at komme de af jer, der tror i kender mig, i forkøbet, kommer der et par eksempler her: 
  • Jeg er fuldstændigt ude af stand til at holde orden i min strømpeskuffe. Det betyder, at jeg mange morgener må bide hårdt sammen om en strømpe mens jeg leder efter dens makker, for ikke at ødelægge emaljen på mine tænder.
  • Mit kropssprog er utrænet og stikker af med mig hvis jeg ikke sørger for at have det i kort snor. Det afslører hvad jeg mener om det, jeg står overfor. Ikke just en styrke når man sidder til møde med arrogante halvhjerner, der er absolut rippede for forstand på det de udtaler sig om. Eller når jeg står overfor noget, jeg er virkelig begejstret for og bare må eje. Ikke verdens bedste udgangspunkt for en forhandling. Til gengæld er det en fordel for andre, der altid ved, hvor de har mig og hvor dyrt de kan sælge varen.
  • Jeg er impulsstyret, så det basker. Hvis der er kage, spiser jeg kage. 
  • Kan ikke sige nej uden at slå knude på mig selv. Det betyder at jeg ofte presser mig selv langt ud over rimelighedens, venskabets og arbejdsbeskrivelsens grænser fordi jeg ikke kan sige fra. 
  • Geografi, at finde vej, nævne hovedstaden i et eller andet land, der ikke er Danmark... glem det. Hvide pletter. 
  • Jeg hjælper andre før jeg hjælper mig selv. Det ER en svaghed. 
  • Jeg kan ikke huske navne, når jeg skal. Bands, kunstnere, mennesker. Den anden dag blev jeg spurgt om hvad min læge hedder. Jeg måtte prøve at huske, hvordan dørskiltet foran hans praksis ser ud, før det dæmrede.
  • Jeg er intolerant overfor sproglig dumhed. Kan ikke forstå, hvordan folk, der lige præcis kan stave sig gebrokkent gennem 4 simple sætninger kan score på net-dating. (Ordblindhed er ikke dumhed).
Og hvis I  nu lige vil have mig undskyldt, så skal jeg lige ud og hjælpe en taxachauffør med at reparere motoren. Det klarer jeg lige. 

Ingen kommentarer: