søndag den 28. september 2008

Ordnung muss sein

I mange år har jeg gemt på min dåbsattest. Jeg fik den med mig så jeg selv kunne holde styr på den, da jeg flyttede hjemmefra i det Herrens år 1991 og jeg har vidst liiige hvor den var i alle de år. Sådan cirka da.
Nu kan jeg ikke finde den. Og jeg får jo brug for den snart...

Hvis der er noget, der kan få mig til at skælde ud på mig selv med 'jeg-er- SKUFFET!'-stemmen, så er det når jeg ikke har styr på detaljerne. Når strømpen ikke kan finde sin mage, når nøglerne er blevet væk og når jeg får sendt den forkerte dokumentversion afsted. Der er ikke noget, jeg hader mere, end når andre mennesker får at se, hvor lidt styr jeg kan have på detaljen.

Hader at være sjusket for jeg er overbevist om, at der ikke er nogen, der kan lide mig, hvis jeg ikke er perfekt.
Jeg har altid syntes, det var ret usexet med mænd, der stillede deres CD'er i alfabetisk orden (farveorden, dog...) og mænd med alt for pænt tøj og næsten autistisk organiserede skriveborde er et direkte turn-off. De trykker garanteret kun ude på enden af tandpastatuben og det ved jeg godt, at jeg ikke selv gør....

Derfor er bankmøder og pensionsmøder heller ikke noget, jeg ligefrem ser frem til - selvom jeg godt ved, at det er til mit eget bedste. Det skal nok blive bedre fremover, for jeg har etableret et mappesystem til alle de papirer, skattevæsen og pensionsfirmaer sender mig. Nu skal jeg så bare være en dygtig pige og huske at sætte papirerne i mappen, selvom jeg i det øjeblik jeg har læst brevet synes, der er utroligt mange ting i verden, der er mere spændende end at håndhæve orden i papir-geledderne.

Jeg har fundet udtalelser, kursusbeviser og løbsresultater, jeg ikke anede jeg havde gemt, mens jeg iværksatte eftersøgningen på min dåbsattest. Nu mangler jeg bare at finde det jeg leder efter.
Kan nogen forresten fortælle mig, hvorfor man skal gemme de der (grimme) laminerede kursusbeviser?

Ingen kommentarer: