søndag den 26. oktober 2008

Lene, nu med retfærdig harme

I skulle simpelthen bagbindes til jeres gangstave, midaldrende øko-mostre! Jeg ved ikke, hvad der får jer til at tro, at andre synes det er i nærheden af at være acceptabelt, når i mosler jer foran i diverse køer for at spørge til, hvor øko-spelt-rugkiksene er. Eller hvad der får nogen til at ansætte jer som weekendhjælp i Magasin, for at I kan lire jeres salgstale af om at 'man så lige kan tage rensemoussen med ind under bruuuseren og lige skumme skånsomt mens man vasker hår. Man skal bare endelig ikke blive forskrækket over, hvor meget det skummer, for det er bare uhuhuuuu iiiih så dajligt'. 

Det eneste der afholder mig fra at forsøge at se, hvor meget det skummer, hvis man stopper tuben ind mellem jeres tandsæt og trykker til, mens man tilsætter resten af den lunkne cola light, som i har bag disken, og derefter ryster jeres hoved med et godt greb i hvert øre, er tanken om, at det da vel nok er et held at man ikke er jeres svigerdatter.  Tænk at skulle høre på den der panikstemme, iført kunstig Ole Henriksen-modulation og speedet op til dobbelt hastighed, mens man ser ind i insisterende øjne bag friskt, farvet brillestel hver gang familen kommer til kaffe.

 Jeg sværger, at jeg så adskillige unge damer spæne den anden vej omkring parfumeøen for at undgå kampagnedamernes klør. Eller måske var det for at undgå at skulle minde kragerne om, at ansigtsrens under bruseren blev opfundet for en del år siden og er lige så hipt og nyskabende som pitabrød. 

Ja, øko-moster. Du må også gerne snakke med en anden kunde og derefter din kollega mens mine øjne følger den skrøbelige dims, du vifter med og som jeg om et øjeblik skal betale det der svarer til et halvt madbudget for.  Selvfølgelig må du da det.
Den dag du lærer at køre bil. 

Forsvinder evnen til at opføre jer nogenlunde normalt i nærheden af disken samtidig med at i begynder at spise softice ligesom 2-årige?

Ingen kommentarer: