mandag den 4. januar 2010

Sæt dig nu ned og ti stille

Jeg øver mig i denne tid.
På at lade være med at blive for engageret og tage ansvar og nye udfordringer. Jeg øver mig i, bare at være en af flokken, som er klog nok til at lade andre gøre arbejdet og træffe beslutningerne, så længe det er muligt. At passe på sig selv (først), hedder det vist nok.

Faktisk går det... ikke skidegodt.

På mødet idag lykkedes det mig at holde mund og ikke sige noget. En lille sølvstjerne i min karakterbog.
Den sølvstjerne fik jeg så flået brutalt af siden igen.

Der er omorganiseringer på mit job og vi skal arbejde mere i teams. På nye måder, som gør, at mig og alle mine verdenselitekolleger både får det bedre og kan føle, at vi selv er en del af løsningen. Positivt. Meget positivt.

Men forklar mig lige, hvorfor jeg ikke bare kan blive siddende på min plads og lade andre om at tænke tankerne, gøre arbejdet og bare passe mit, istedet for at melde mig under fanerne og afsløre, at jeg gerne igen vil være blandt dem, der baner vejen og bærer fanen.
Mere arbejde? Mere ansvar?

Jeg vil gerne tage personaleledelsesopgaver igen. Jeg vil gerne være med til alt det administrative og rekrutteringerne. Jeg tror jeg er god til det. Og jeg ved, at jeg bare skulle sætte mig ned og lade andre lede. Bare for en gangs skyld.
Det er jo ikke fordi jeg ligefrem har massive mængder af overskud, der bare ligger og støver til og jeg har jo LOVET mig selv, at jeg skulle blive bedre til at passe på mig selv, før jeg passer på andre.

Kunne klæde mig at falde tilbage i geled med en lav profil. Kan man købe dem i Bauhaus?

1 kommentar:

Uden Relevans sagde ...

Måske er du klar til mere?