fredag den 21. december 2007

Jeg ved det er jul, når...

  • Jeg begynder at drømme at jeg har glemt at købe en julegave og sidder der ved træet med en kold rislen ned af ryggen af bare skam.
  • Jeg hører Gnags' julemelodi om de to mus i en spand med mælk. (Har ikke hørt den i år endnu)
  • Jeg kan SE at gaveindpakkerne er ved at få grebet om det og ikke længere holder deres suk tilbage når de igen skal pakke 4 pyntekøer ind, seperat. Med bånd. Mens kunderne kigger
  • Kollegerne brokker sig over julegaven fra firmaet. (nærmere følger!)
  • Når jeg ser juletræet pyntet og med tændte lys (mens jeg klamrer mig til turbuhaleren nede i lommen)
Og så fejrer jeg i øvrigt jubilæum idag også: Jeg har nu sovet i en 52 grader varm krop i 13 dage. Så snart jeg ligger vandret og lukker øjnene indtager en alien min krop og hæver temperaturen til noget, den kan holde ud at holde fest i. Samtidig skærer jeg tænder i en sådan grad at jeg sværger, jeg så toppen af tænderne i min undermund inde i øjenhulerne i morges. Mine kæbemuskler er lige så bløde og smidige som jernarmeret beton.
Tror ikke, at aliens og jul har noget med hinanden at gøre. Håber jeg. Julemanden er i forvejen en lillebittesmule skræmmende.

Ingen kommentarer: