søndag den 2. december 2007

There's a new Santa in town..

Jeg henslæber normalt min December måned i en tilstand af dårlig mave, et repeteret 'aldrig mere' og med en stor del af min opmærksomhed dedikeret til at undvige Karen Wolff og alt hendes væsen.
I år er der meget der er anderledes... 
  • Indtil nu har jeg ikke fået snaps. Ikke engang blevet tilbudt sylte, flæskesteg, lun leverpostej eller andre varianter af mere eller mindre tilberedt svin. 
  • Jeg har bestemt mig for, ikke at drikke hverken snaps eller sort/blå/grøn/gul gajol eller andre shots og i år har jeg heller ikke dårlig samvittighed over at være så kedelig, at jeg foragter dem, der betragter julefrokoster som gyldig undskyldning for at være utro/intrigante/opløste i alkohol og just blame it on the christmas boogie. 
  • Jeg har ikke set skyggen af Karen W eller hendes nødder
  • Ingen kalendergaver og jeg har haft så travlt med søsterens bryllup og arbejde, at de traditionelle appelsiner med røde bånd og nelliker ikke er på plads. De er ikke engang samlede endnu. Jeg får minus i den store traditionsbog.
  • Jeg har købt tre julegaver allerede. Endnu et minus i traditionsbogen, men hey...
  • For første gang i mit liv skal jeg ikke holde jul hjemme. Er blevet så stor, at jeg godt kan holde jul uden min mor. Og at familien godt kan holde jul uden mig. 
Typisk nok har jeg ikke fået mailen om at det var i år, der skulle være voksenjul... 

Ingen kommentarer: