søndag den 24. februar 2008

(S)kotume?

Når man kommer på besøg i andre menneskers hjem, tager man så skoene af eller beholder dem på?

Min mor mener, at der måske er en generationsforskel på, hvad man vælger at gøre. Hvor hendes generation er lidt sværere at få til at sidde med strømpesokker, falder det mere naturligt for min generation at stille fodtøjet i entreen og ikke tænke over, at man så ikke længere er fuldt påklædt.

Måske er det også bestemt af det sted, man færdes. Ude på landet, hvor man kan slæbe jord, skidt og møg ind på gulvene, stiller man som en naturlighed træskoene, men burde man ikke også gøre det, hvis man traver rundt inde på stenbroen?

Jeg ville studse over det, hvis mine venner beholdt skoene på - selvom jeg godt kan huske den besøgende, jeg havde lyst til at bede om at tage skoene på igen, fordi det lugtede fælt af fodsvamp i tennisstrømpe- , men jeg er kommet til at tænke på, om det er sådan for andre?

Og er det en undtagelse, hvis man er til privat fest. Beholder man så danseskoene på? Hvad gør I?

4 kommentarer:

Anonym sagde ...

Værten bestemmer! ALTID. Ingen spørgsmål.

Kommer jeg et sted hen tager jeg altid skoene af. Det mener jeg at man skal. Hvis jeg i processen får at vide af værten at jeg godt må beholde skoene på, så overvejer jeg lige hvad jeg selv har mest lyst til (har man kolde tæer er det jo fristende at beholde dem på). Jeg synes ikke at jeg slapper af eller føler mig hjemme hvis jeg har sko på indendørs. Det er også lidt hyggeligt at hive benene op i en sofa hvis lejligheden byder sig hvis man allerede har taget skoene af!

Hos mig er det "Sko af"...

Linda sagde ...

Sko af hver gang, undtagen når man skal til fest. Svært at være sexy mama med opsat hår, kjole og strøpmefødder.

Lene sagde ...

Hvad nu hvis man får besøg af en der efter en lang arbejdsdag/cykeltur BARE har sokkeøl?

Anonym sagde ...

bare tæer !?! :o)