torsdag den 21. februar 2008

Skulle hilse fra Katla

Jeg har været ved lægen. Ventede i en time og et kvarter ude i forgården sammen med dragen. Og 10 skiftende med-hostere.
  • Hvorfor holder man op med at have det helt ad helvede til og begynder at tænke at man nok bare skal have en vingummi og en kop varm saft for at have det helt fint igen, når man venter ved lægen? Ligesom tandpine forsvinder ved tandlægen, inden man siger aaaah. Måtte have Linda til at minde mig om mit "jeg er ikke hypokonder, jeg er syg"-mantra undervejs.

  • Et studie i drage-tricks var det. Hver gang lægerne kom indenfor hørevidde var hun smilende og nærmest rar, for straks når lægebukserne var forsvundet bag lukket dør igen at spy ild og ralle-sukke. Og råbe ekstra højt på århusiansk når der var udenlandske patienter, der forsøgte at komme forbi dragemennesket. Så forstår de også bedre.

  • Kyssesyge er for teenagere, fik jeg at vide (og opgav at argumentere med min mentale alder og accepterede at det heller ikke var forklaringen). Næste stop halslægen.

  • Fik taget 4 blodprøver for at tjekke organtilstand (yuk), stofskifte, hvide blodplader... spændende ord for sådan en som mig, som efterhånden er ret god til at vurdere huse på sokkeltilstand, varmeforbrug og loftsplader versus træ. Skal til at lave tilstandsrapport i form af feberdagbog.

  • Lægen fodrer garanteret bare dragen med de sidste 3 prøver.

  • Ikke ret meget klogere eller mere rask, men lidt gladere, for jeg har skiftet lægens plaster med peter plys-plaster.

Ingen kommentarer: