mandag den 23. juni 2008

Dragen is back...

Bedst som jeg håbede, at drage-lægesekretæren fra helvede havde fået andet job, ferie eller var blevet gift med Saudiarabisk oliehøvding, så var hun tilbage. Efter en opladningstur. 

For en måned siden bookede sød og dygtig afløser en tid hos min læge som opfølgning på nogle målinger og sådan... Selvfølgelig hos den samme læge. Fordi hundehvalpen ikke har lært at være alene hjemme så længe som det tager at kæmpe sig gennem lægens venteværelse, måtte aftalen udskydes til en dag, det var muligt at få hundesitter på. Idag. Og dragen sørger for ombookingen.
Til tiden bliver jeg kaldt ind, men til den falske læge, hvor helvedesdragen har placeret mig. Det var jeg jo ikke tilfreds med, lægen forstod og forsøgte at lave om, mens jeg ventede i konsultationen. Lægen kom stakåndet tilbage med afsvedne bryn og gløder i pandehåret og sagde at der var en løsning. Jeg kom til hos min egen læge, hvor jeg måtte sidde ude på kanten af stolen, fordi jeg ikke kunne læne mig op ad de to huller drageøjnene brændte i min ryg. 

Jeg glemte selvfølgelig noget, så jeg måtte udsætte mig selv for det, der er værre: Dragen i telefonen...  Det havde været en skidt dag for hende med megen sprutten og ildspyen, så hun blev nødt til at askehoste lige ned i røret, efter at det var lykkes hende med suk og støn at tage telefonen. Service med alt det luft, hun ofrer på patienterne.  
Idag fandt jeg ud af at hun har et navn og det er meget mærkeligt, at hun hedder Anne. Hun skulle hedde noget bidsk og bittert. Noget, der lugter af duftfrisker og skjult cecil-røg. 

Ingen kommentarer: