lørdag den 21. juni 2008

Scene fra et forstadsliv

Vi har tyrkiske naboer, hvis unger har andre sengetider og et andet støvniveau, end man som leverpostejsdansker er vant til. I aftes var det helt galt med lydniveauet der inde fra og det skulle vise sig at have en ganske god grund, som jeg først opdagede, da nogen læste EM-kampprogrammet op for mig. Her følger et udsnit af de sms, der blev sendt til min sambo, der var i byen: 

22.57: Når klokken er lige omkring 23 og det lyder som et abebur, der har gatecrashet fredagsbønnens efterfest på den anden side af væggen, når hunden først er gået kold nu og vågner af og til fordi naboungerne er ved at bryde muren ned med de bare næver, er det så OK at drikke sig skidefuld? 

23.27: Tror, der er Tupperwareparty med stripper derinde. Om lidt fyrer de vel skydevåben af gennem loftet

23.34: (som svar til sambo til byfest). Du kan finde mig, champagneflaske og to stearinlys ude i hundeburet. Jeg fortrænger verden derinde. Masser af plads. (stort bur, red.). Pas lige på, at du ikke snubler i jubelskrigende tørklædekvinder ude foran.  Det er ikke fordi Oakley har humpet dem. Ærligt. 

Da jeg om natten henter samme sambo fra byfest, undrer jeg mig over, at der holder så mange havarerede kadetter på cykelstierne. Det viser sig, at Tyrkiet vandt i fodbold i går aftes, hvilket jo forklarer en del...  


Ingen kommentarer: