søndag den 6. juli 2008

Ingen Nescafe? Aj...

Spydige beskeder har angrebet min Nescafe og min status som kaffeelsker. Det kan jeg ikke lade passere, så lad mig lige ...  NÅ!

Jeg kan godt lide god kaffe og sætter en ære i at finde den rigtige bønne, den rigtige ristning og kværne selv, når det skal være en god kop kaffe. Jeg går aldrig tilbage til en cafe der serverer kogt kolbekaffe, men somme tider er en kop hurtigkaffe helt på sin plads.

Nescafe smager af sommer, fri-eftermiddag og faktisk også af kaffe. Også selvom det ikke er luksus og ikke er økologisk eller købt hos Sigfreds, Altura eller Emmerys. Måske endda derfor... 
Selv topkokke med Michelinstjerner spiser pølsemad med fingrene. 

Der er bedre instant kaffe end Nescafe, men svagheder har man lov at have. (Hvem råber Heinz?!) Jeg ville ikke undvære min færdigkaffe og elsker den for det, den er. 
Nes giver mig mulighed for at holde øjnene i bogen samtidig med at kaffen bliver lavet.
Jow jow... 

4 kommentarer:

Andreas Klinke Johannsen sagde ...

Mmmmm. Jeg kan 100% tilslutte mig den indstilling til Nescafé. Mig minder det også om rejser, fordi jeg så tit har drukket det alle mulige (og navnlig umulige) steder. Jeg ser også Arnie-film og læser Euroman fra tid til anden.

Anonym sagde ...

En hilsen fra Norge her. Personlig synes jeg Nescafe er best av alle de forskjellige typene instant eller pulverkaffe jeg har smakt, men at den smaker av sommer og fri-ettermiddag har jeg ennå ikke oppdaget, men det skal jeg prøve nå...

Lene sagde ...

@ kopi dunia: Tror, det smager af de omgivelser, man plejer at drikke det i - så jeg håber, at du kan genkende smagen, deroppe i Norges dale :) Tak for hilsen.

@A: Vil det sige, at du ikke er gennemført elitær og æstetiksnobbet i virkeligheden?

Andreas Klinke Johannsen sagde ...

Bugger — afsløret.