onsdag den 5. november 2008

Bekræftelsesjunkie

'Jeg er stolt af dig' stod der som overskrift i en mail, jeg læste på min telefon. Jeg vidste ikke, hvad jeg havde gjort for at gøre mig fortjent til den overskrift, men jeg voksede øjeblikkeligt en halv meter og et smil monterede sig permanent i mit ansigt.  
'Det var sjovt og hyggeligt at være på tur med dig', skrev en samarbejdspartner og selvom det kunne være høflighedsfrase, så lunede jeg mig ved det. 
'Du kunne godt lave en cafe og sælge din mad. Du er genialt god til at finde på og komponere'. Mmmmmm.... Tak. 
'Det ser godt ud! Det er godt gået!' sagde kollegaen idag mens han kiggede på noget, jeg har fremstillet og jeg tog den feedback og puttede den i lommen, så jeg kan tage den frem og se på den, når gamle arbejdsspøgelser suger al energien ud af mig og det regner udenfor. 

Når alle dage ser ud til at være skåret over samme skabelon, når det er mørkt når arbejdstiden er forbi, når jeg endnu en aften falder i søvn i sofaen inden klokken 22, så må jeg indrømme at det er udsigten til påskønnelse, der får mig ud af sengen om morgenen.  Jeg stæser rundt for at optjene nok til mit næste fix.... Intravenøs bekræftelse. 2 af dem. 

Burde jeg egentlig have svaret 'bekræftelse' ud for spørgsmålet om jeg havde et misbrug?

Ingen kommentarer: