søndag den 18. januar 2009

Der er så meget, kvinder ikke forstår

Skylder det serbiske herrelandshold ikke et par scoringer, når de nu spiller rundt med Grundfos på trøjen?
Det kan der vitterligt gå lang tid med at tænke på, mens jeg ville være helt ude af stand til at sige, hvad stillingen er eller hvor langt de er i kampen, derinde i fjernsynet. Det er mig så inderligt ligegyldigt.

Jeg har en teori om, at piger og kvinder kun ser håndbold og fodbold i fjernsynet hvis de er i familie med dem, der spiller eller for at føje deres kærester. Jeg indrømmer... dengang for maaaange år siden begyndte jeg at se herrehåndbold, fordi Det Lange Hyl var semi-prof håndboldspiller og jeg har tilbragt mange gabende kedelige timer med at se tomt ind i en skærm mens jeg mærkede kontaktlinserne tørre ud. Efter Hylet forsvandt selv herrehåndbold fra mit fjernsyn, indtil nogen insisterede på at følge med i turneringerne igen...

Fodbold på tv er en helt anden sag. Der gider jeg ikke engang lade som om jeg er interesseret. Det er bare en glimrende undskyldning for at læse bøger. Eller for at se mos gro.

Ingen kommentarer: