torsdag den 12. marts 2009

Lottoøkonomi

Jeg har ikke nogen digital signatur, mest fordi den ikke gider at fungere på min Mac. Ergo måtte jeg ha fingrene i en tast selv kode, så jeg allerhøvledes hurtigt kunne få afsløret, om jeg skulle græde eller juble over årets skatte-roulette.
Det resulterede i, at jeg idag, efter et par dages venten, spænede indenfor mens jeg flåede kuverten fra Skat åben med tænderne og smækkede computeren op...

Ulidelig spænding.
Jeg havde sådan lidt håbet, at der ville være gulddukater i skattekisten til mig i år, for jeg skylder jo lissom ret mange flere penge væk, efter at jeg flyttede ind i det lille hus herude på prærien, men jeg var ikke helt sikker. Alt det der med rentefradrag og topskat og ejendomsskatterentefradragsprocenter og økonomidillerdaller gad jeg godt at kunne forstå sådan helt til benet, så jeg vidste hvor jeg skulle manipulere for at få bare lidt penge udbetalt hvert år uden at stå tilbage med fornemmelsen af at have undværet mange penge hver måned.

Hvert år, når jeg ser min årsopgørelse, er det med tilbageholdt åndedræt, for jeg har så lidt styr på, om jeg betaler det rigtige i skat, at jeg ligeså godt kunne være nomineret til en eller anden pris og vente på om det er mig, der skal skamme mig eller mig, der skal op i spotlyset og holde takketale.

Altså.. jeg var slet slet ikke forberedt på det her.
Jeg vil gerne have lov til at takke min Gud, min slikpusher, min .... *klædeligt snøft*... Åh, det er næsten alt for overvældende... TAK LOTTOØKONOMI, fordi du endnu engang har bevist, at håbet er lysegrønt og lige så jubelfedt som en påske på ski.

Jeg har penge! WOOHOOOOOOO!
(ihvertfald hvis jeg lige fortrænger lånene et øjeblik. Håber ikke min bankmand læser med her...)Tror jeg vil feste helt vildt og købe en trøffel.

Ingen kommentarer: