lørdag den 15. august 2009

Så får jeg syn for sagen

Jeg har haft det samme mareridt en hel uge nu. Nogle af gangene hilser personalet i min drøm pænt på mig og siger tak for i nat, når vi ses igen bag lukkede øjne.

I min drøm skal jeg have en gastroskopi på Aarhus Universitetshospital, men ligesom i virkeligheden sender afdelingen et brev, hvor der står at de har omvisiteret mig til afdeling L. Og hvad er det? L for Left over? L for langt ude? L for ...

Jeg møder op med rystende knæ på afdeling L og ser kun en rengøringskone, der tørrer de blå plastikhandsker i kitlen og siger 'nå, så kunne du være her. Vi er ellers lige ved at lukke. Vi skal lige herned' og så går turen ad klinkeklædte gulve og ned ad trapper til vi er i det, der ligner Synkrons kantine, da de boede på Lille Torv i Århus.

Ikke et dårligt sted at være, men jeg under mig over, hvad vi skal der, når jeg nu skal have en tommetyk haveslange ned i halsen. Jeg havde måske forestillet mig noget med remme, der skulle holde mig fast og et skarpt tandlægelys, men ... en kantine?
Rengørings-sygeplejersken spiser lige lidt rester, mens hun siger, at jeg bare kan lægge mig op på bordet.

Temmeligt uskyldig drøm, som nok burde have fortalt mig et og andet, hvis jeg havde bildt mig ind at jeg er synsk. Jeg har været dårlig de sidste par dage og det hjalp ikke meget på svimmelheden, da jeg kom hjem til et brev fra afdeling L.
Hvor de på glittet papir gør opmærksom på, at der er frit sygehusvalg...

Jeg skal have gastroskopi på fredag 12.50. I frokostpausen. En halv time.

Ingen kommentarer: