tirsdag den 15. september 2009

Kærligst baronessen

Oh, jeg elsker at nørkle med en god faktura. Bare sidde der i den sene aftentime og få linier til at passe med projektplaner og momsfri beløb og alt det andet fantastiske pillearbejde med økonomisystemet, som det tager mig dobbelt så lang tid at klare som en, der er dygtig til det. Når det går som det skal med fakturaerne, kan jeg endda sige det uden at være det mindste ironisk.

Men fortæl mig lige, hvor det søde væsen bliver af, som skal sørge for at mine 315 kroner bliver betalt til skat i 4 lige store rater, at checken fra Nrgi bliver sendt til banken, at min tid og mine salg bliver registreret, at den store stak papirer på skrivebordet bliver sorteret og at jeg husker at skrive det der tillykke-kort? Jeg er så forfærdeligt ikke-struktureret-nok og jeg vil hellere være ude og få gode ideer og forandre verden.
Det slår mig lige, at det er ligesom når jeg laver mad: Liv og sjæl og et køkken, der ser ud som om nogen har holdt fest med grøntsagsserpentiner.

Jeg ønsker mig en hushovmester med forkærlighed for at sætte papir i mapper.

Ingen kommentarer: