søndag den 4. april 2010

Smil til fotografen. Med øjnene

På torsdag skal jeg have taget firmabilleder.
Det bliver rigtigt godt at få et billede at sætte på præsentationer, som ikke stammer fra Skanderborg Festival, hvor kanden med vodka-appelsin er retoucheret væk, men jeg er ikke glad.

Over halvdelen af de fotos, der eksisterer af mig, viser mig med øjnene klappet hårdt i. Og hvis det ikke er begge øjne, så er det det ene øje, der er på vej mod lukket, mens det andet stadig lige overvejer. Det ser ud som om jeg er fuld.
Når et kamera bliver løftet er mine øjne hurtigere end Lucky Luke. Og ja, det gælder alle kameraer og alle fotografer. Også dig.

Jeg ser Topmodel (ja, ja, ja... det er skod og kræver ikke meget hjerneaktivitet. Alle krav til efter-arbejde-tv er opfyldt og så kan jeg lave mad samtidig) så jeg har en ide om, at jeg skal sørge for at fange lyset og smile med øjnene. Men hvordan gør man det, når det ene er nær-lukket? Hvordan gør man det i det hele taget?

Jeg ved bare, at jeg vil være anspændt, så mit ansigt ligner noget der har været krøllet sammen og er samlet op fra skraldespanden igen, mens jeg bander over, at jeg ikke tog det andet sæt tøj på. 

10 kommentarer:

frøkenen sagde ...

Har du overvejet Joeys (fra "Venner") trick til Chandler, da han skal have taget bryllupsbillede? (Nu vi er ved gode 'kræver-ingen-hjerneaktivitet-tv-fifs'?)

Lene sagde ...

Uh, er der et trick? Hvad går det ud på? (Ælsker Venner)

Julia sagde ...

Eller noget med at tænke på noget virkeligt, (!!!!!) Rart. KH J

frøkenen sagde ...

Ca 3:05 inde i klippet. Held og lykke! ;)

http://www.youtube.com/watch?v=a2joUFlCdPE

Prophecy sagde ...

Hvor ville vi være uden den slags tv, helt ærligt. Med al det alvor og effektivitet, ville min hverdag ikke være den samme uden the occassional A:N:T:M, project catwalk eller de unge mødre for den sags skyld.

Hvad angår foto, sig lige til om Joey tricket virker.

Lene sagde ...

Sådan der! Lige præcis sådan der er det. Bare med øjnene, altså. Priceless, for dælan hvor er det sjovt, hvis det ikke lige var fordi at torsdag ikke går væk af sig selv. TAK for tippet.
Jeg skal nok give besked om det virker, det der Joey-trick eller om det bare får mig til at ligne en, der er fuld OG på stoffer.

Uden Relevans sagde ...

Damm girl du er altså sjov.

frøkenen sagde ...

Virkede det så??? :)

Lene sagde ...

Jeg ved det ikke endnu, for billederne er ved at blive behandlet hos fotografen.
Ved ikke om det er godt, at han bad mig om at være mindre modelagtig og gro lidt mere attitude??

frøkenen sagde ...

He he, det kommer vist an på hvilken type billeder det er? Men umiddelbart er det da et kompliment at blive kaldt modelagtig? ;)