tirsdag den 1. juni 2010

Møgunger. Det var bare det, jeg ville sige.

Jeg skal lige af med det.

Troværdighed er et misbrugt ord i dansk politik og det bliver desværre kun brugt af politikere og farvede medier til at slå andre politikere i hovedet. Der hedder det så bare manglende troværdighed.

Som om, at jeg synes at Villy og de andre røde bliver mere troværdige fordi de løber til mediernes skørter og råber at 'nu gør de det igen og vi har kun manglende-troværdigheds-kortet at spille'. Indsæt Bo Bech-stemme et øjeblik og hør mig sige: SÅ ARGUMENTER DOG FOR SAGEN, tøsedrenge. Bolden, ikke manden.

Faktisk synes jeg, at Lene Espersen er mere troværdig end nogensinde, fordi hun har vist sig som menneskelig og fejlbarlig. Nuanceret. Hendes politik er ikke anderledes end den plejer og hun er en glimrende leder for de rigtige partisoldater, der ikke falder i personangrebs-sumpen.

Jeg ville hade at se nogen lede landet baseret på børnehave-beskyldninger. Eller rette ind efter møgungers feje kneb. Det er ikke troværdigt.

9 kommentarer:

Uden Relevans sagde ...

Troværdig måske. Intelligent? Nej.

Lene E er allerede dømt ude af dagspressen, Hedegaard er redningsplanken der skal få partiet på fode igen.

the ugly truth.

Lene sagde ...

Ja ja, Moffe. Jeg definerer ikke sandheden efter, hvad pressen skriver.
Intelligens=evnen til at tænke selv?

Anonym sagde ...

Møgunger - måske. Al respekt for de borgerlige, men vi røde hunde er nødt til at gøre hvad der kræves for, at få sendt de blå på en riiiigtig lang ferie.

Hyleriet har vist sig uhyre effektivt. Og så er vi jo i øvrigt begavet med fagbevægelsen til at vælte over bolden og klokke rundt i fakta.

Jeg siger ikke, at det er yndigt. Det er nok bare stræmmende, at de blå ikke er sværere at vælte.
Måske de kan takke deres egen metaltræthed for det?

Louise

Lene sagde ...

Louise: Jeg skal ikke rode mig yderligere ud i politik, for jeg er ikke sikker på at jeg forstår det godt nok.
Jeg er bare glad for, at du også kan se, at det ikke just er ... yndigt.

Mobning er også virksomt, men jeg synes ikke at den der bliver angrebet selv er ude om det - eller at det er retfærdiggørende at man vinder med de kneb.

Rød eller blå. Jeg ville ikke bryde mig om at børnehave-trick på regeringstaburetterne, når de skal styre mine rammer. Gys.

susling sagde ...

Jeg synes nu bestemt også at mopningen går den anden vej og har gjort det i årevis. Da man lukkede fru P. ind og satte sig fast på taburetten, der startede det. Den dårlige og udemokratiske tone. Og bare lige i forbindelse med din kommentar til moffe. At være uenig er ikke ensbetydende med, at man er uintelligent og ikke kan tænke selv. Og at tolke medierne og citere dem. Tja, ingen - ikke engang du - kan danne dig din mening i et tomrum.

God valgkamp! Den er startet nu og det går da forrygende.

Uden Relevans sagde ...

Lene Espersen er intelligent nok, hendes opførsel har dog ikke båret præg af god dømmekraft i min bog.

Hvis jeg lige skal pinde det ud.

Lene sagde ...

Jeg ville heller ikke bryde mig om at have Pia på en ministertaburet. Blandt andet pga tonen.
Jeg gentager lige: bolden, ikke manden.

Der er ikke valg endnu, men valgkampen bliver grusom.

susling sagde ...

Jeg er enig: Bolden ikke manden - eller kvinden.

Og jo den uofficielle valgkamp er skudt i gang og jeg tror det bliver så pæne mennesker må stoppe fingrene i ørene på et tidspunkt.

Liv sagde ...

Det er lige præcis sådan nogle indlæg der gør at jeg elsker din blog :)