torsdag den 18. oktober 2007

Vi bringer en advarsel

Det var ikke meningen at jeg her på bloggen skulle prædike, hænge nogen ud eller på nogen måder være hellig. Jeg vil gerne vise mig som det mangefacetterede og rummelige menneske jeg også er.
Men her trækker jeg fandeme grænsen.
Jeg er så harm, så vred og virkelig uforstående overfor denne verdens ondskab. Og det endda på grund af en artikel der er møggammel. Faktisk bare en omtale af en artikel i Information, den 1. december 2006, fundet på Dansk Dyreværns hjemmeside.

Det skyldes selvfølgelig, at artiklen handler om et forslag, der går stik mod en af mine grundværdier: Børn og dyr behandler man ordentligt. Når egoisme og tilfredsstillelse af egne behov bliver så gennemtrængende at man ikke engang kan have respekt for de liv, der er afhængige af en, så er det på tide at man bliver spærret inde i et meget lille bur og ødelagt indtil man finder ud af, at man ikke er verdens navle, men bare et røvhul.

Ingen kommentarer: