lørdag den 29. december 2007

Jeg skal da HAAA!

Jeg har været på udsalg. Og så udsalgsfeberen i fuldt flor i væltede omklædningsrum og vilde øjne. Hvorfor vælge mellem to kjoler, de er jo nedsat med 30%? Hvorfor skulle jeg ikke købe det par jeans, de er jo min størrelse og jeg så dem først? Indkøbsglæden var i overhængende fare for at blive stærkt fortyndet af alle de simultanindkøb. Hvis damerne købte alt det, de havde knuget hårdt ind til sig, så måtte de i mere end en forstand gå hjem med en flad fornemmelse. 

Der stod jeg så og betragtede en voksen mand, der prøvede både skjorter og noget med neon og smalle ben, mens jeg gennemtænkte alt nytårsarrangeriet og jeg vidste pludselig godt, hvad ham den lækre foran spejlet ville købe med hjem: Ingenting. 

For ikke at blive alt for højtflyvende og trække paralleller til utroskab, karrierevalg, forhold, vejfinding og det helt uroligt svære valg mellem hvor man gerne vil være nytårsaften, så lad mig bare stoppe den her. 

Lur mig, om ikke der bliver skrevet flere afsnit i sagaen om fravalgets nødvendighed...

Ingen kommentarer: