torsdag den 27. marts 2008

Forstads-fontex

Det er svært at være utilfreds i disse dage.
De bitre blogs og sure opstød får lov til at være sure, for... der er så skønt herude på landet.
Jeg mener... bare navnet: Helenelyst. Det klinger af fuglesang og sommerferie.

Her er godt at være. Der står en brandhane på vores grund. Der er en rød postkasse lige overfor, så man kan stå med sin kaffe ved vinduet og holde øje med alle menneskene, der skal sende post.

Der bliver gået tur herude. I overdrevet grad bliver der travet og spadseret. Mødre med barnevogne triller i fast rutefart forbi på grusstien, hunde logrer forbi med deres ejere. Alle, der er på besøg i området, bliver trukket med ud for at se på herlighederne.
Og så er der Vandre-bøssen. Han traver bare meget. Med meget rank ryg, friske fjed, solbriller og blå gummistøvler.
Skal også se at få købt et par.

Jeg har fået et sæt haveredskaber med tilhørende blomstrede havehandsker. Og så siger jeg underlige sammensætninger som "vores grund", "jeg fik 50% på tæppet" og "jeg går lige i haven", mens jeg bare ikke kan bremse et smil så bredt som genboens fælge, når solen skinner på ligusterhækken.
Her er flot. Og så er det helt overdrevet fantastisk at der er så mange, der gider at kigge forbi og være her.
Så når barstolene kommer, bliver jeg nok nødt til at give efter og blive glad i låget. Grund-happy.

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

"mens jeg bare ikke kan bremse et smil så bredt som genboens fælge, når solen skinner på ligusterhækken."

..he,he... smilet stivner måske når:

- I skal stå med hovedet i græsplænen 2-3 uger i maj for at rykke mælkebøtter op af græsplæen

- I skal stå med hovedet i fliserne for at sprøjte og eller tage mos op som vokser op mellem flisesamlingerne

- I 2-3 gange om årets skal have vabler på fingrene og ondt i ryggen fordi det FÅR man bare, når man skal hakke kanter på græsplænen

- I 4-5 gange om året skal SLÅS om plads ved "haveaffaldsaflæsningen" på genbrugsstationen til grønt haveaffald (IKEA en lørdag formiddag er vand i forhold til genbrugsstationen!!!!)

- I 1-2 gange om året skal oversåes med diverse afskyelige insektbid som man bare FÅR når man skal klippe hæk

- 1-2 gange om ugen skal stå med røven i vejret for at fjerne hundelorte fra ens fortov/hæk fordi der ER stadig MANGE hunde, hvis ejere IKKE HAR NOGEN ARME og som derfor ikke kan rydde op efter kræet

- Der er hård vinter og man HVER dag SENEST kl 07.00 SKAL have ryddet fortov for sne/is for ikke at risikere erstatningspligt hvis en ARMLØS hundeejer falder på ens fortov mens hans hund er ved at OVERSKIDE det

... jo, jo - det er REN SVIR at "gå i haven" - nyd det, så længe det varer - det er lige som forelskelse - nydelsen ved at "gå i haven" er omvendt proportional med den tid, man har haft mulighed her for :-)

PS... Stort tillykke med det nye domicil

"Den gamle spinstructor, Jan"

Andreas Klinke Johannsen sagde ...

Jan, du lyder som en misundelig mand i en lejlighed, men jeg kan tage fejl ;-)