tirsdag den 22. juli 2008

Morgenstund har uld i mund

I mit fitnesscenter er der morgenspinningtimer, der begynder klokken 06.15.  (Nul seks femten og dut).
Sammen med andre mennesker i lycra og spandex sidder man der og sveder sin sengevarme ud og kommer godt igang med dagen, som den friske instruktør er venlig at minde en om, når man i tankerne banker hovedet i styret, mens man spørger sig selv om meningen med galskaben. 

I morgen tidlig er det mig, der er den friske instruktør. Det har den fordel at jeg ikke skal lugte til, hvordan sidemandens dyne trænger til at blive luftet, men til gengæld har jeg et helt hold morgenånde foran mig. Lovely.

Måske glæder jeg mig mere til det end til tidspunktet, som jeg allerede er begyndt at frygte. Nogle gange er jeg kørt med om fredagen, for om fredagen er det mere lovligt at nikke søvnigt klokken 10 og trænge til kaffe og en lille lur. En onsdag er lissom noget andet, ikke? Jeg er også lidt bange for at det skal føles som om jeg taler i søvne for åben mikrofon. Jeg ved aldrig, hvad jeg kommer til at lukke ud inden morgenkaffen og min mute-knap virker stadig ikke. 

Må man spille Metallica inden klokken 8 ifølge loven? Hvem har regelbogen?

2 kommentarer:

Linda sagde ...

Åh, undskyld. Har først set dit indlæg nu. Det er mig, der har regelbogen. Jeg har lige slået det efter, og du kan ånde lettet op med tilbagevirkende kraft: Der må spilles tråd 24-7. Måske du er kommet i tvivl pga restriktionerne omkring Basshunter og Johnny Deluxe?

Lene sagde ...

Basshunter-sagen fik den klareste dom, endnu set ved en spinningdomstol, kan vi berette for dem, der ikke har fulgt med i nyere dansk retshistorie.
Jeg var mere i tvivl om der var særlov for tråd på morgentimer. Der er jo også dem, der mener, at man ikke kan spise lakrids og drikke cola inden morgenmaden, selvom det er uforståeligt.