søndag den 7. december 2008

En ting mere til ønskesedlen

Jeg ønsker mig en ny mute-knap til jul. Igen i år.

Der står vi og sætter tapet op i soveværelset, søsteren, moderen og jeg. Det går glimrende, indtil et af tapetstykkerne, der skal passe til de andre stykker både den ene vej og den anden, beslutter sig for at slå buler og ændre form midt i det hele. Lægge sig ind over stykket ved siden af, så det ser ud som om grenen på tapetet har haft besøg af en elefants fod, og så er det, at bilabiale lyde, mellem- og bagtungevokaler former sig helt af sig selv og smutter ud uden at spørge bestyrelsen om lov først.
Der stod jeg og sagde 'pik og patter' foran min mor. På anden søndag i advent. Altså... jeeez.

1 kommentar:

Linda sagde ...

Hvis vi skal udveksle nye mute-knapper i år, så foreslår jeg, at vi ser os om efter et nyt mærke. Alt, alt for mange tekniske fejl på det nuværende.

(Eller er knappen bare slidt?)