lørdag den 28. februar 2009

Gammelmor

Når man lever længere, er mere oplyste og gør karriere senere end dengang det blev defineret at det var normalt at få børn når man er i begyndelsen af tyverne, er det så unormalt - eller ligefrem problematisk - at få børn når man er 40?

Det kan godt være, at det fysisk set er sværere at blive gravid, men ellers?
Er det hårdere at være mor, når man er 40 end når man er 25? Jeg ved, at min nattesøvn er utroligt vigtig, men jeg synes ikke jeg kan tænke tilbage på en alder, hvor den ikke var det... (Nej, jeg er ikke 40, men regner med at blive det om mange år).

Ja, jeg sidder og ser DR2... Og jeg studsede over argumentet at det er enormt egoistisk at få børn når man er 'en gammel forælder'. Er det ikke altid enormt egoistisk at få børn?

Ingen kommentarer: