onsdag den 22. april 2009

Det man siger, er man selv - pludselig.

Der er nogle features, der automatisk får mine øjne til at vende sig mod himlen og anråbe selvindsigtens og god stils Moder:
  • Mænd, der køber ind/går på toilettet/passer børn med bluetooth-headsettet fastmonteret i øret. Øjnene tager en æresrunde, hvis der til bluetooth-headsettet er et matchende etui til mobilen i bæltet. Face it. Telefonen ringer jo ikke, bare fordi du gør alt hvad du kan for at gøre det både grimt og bekvemt.
  • Crox på mænd. Og damer. De er åbenbart superbehagelige at have på, især hvis man er gravid eller bare overvægtig, men de hører altså til i haven. Ikke i det offentlige rum.
  • Forældre, der ikke lærer deres børn, at man ikke leger på en vej, hvor der kører biler med høj fart. Måske er der et underbevidst ønske fra forældrenes side i at børnene ikke skal informeres om, hvad den brede sti, der løber langs vejen og er markeret med både gå- og cykeltegn skal bruges til. Hvad er der forresten blevet af Børnenes Trafikklub? Og hvor er min trafikklub-ske nu?
  • Strømper i sandaler.
  • Mænd, der retter på sagerne, når de kommer gående på gaden. Lige en gravende bevægelse, så gonaderne bliver befriet fra låret. Det kan åbenbart kun gøres ved at simultan-løfte det ene knæ skråt ud til siden.
  • Spytteri på gaden. Harken når man står i kø, så jeg instinktivt dukker mig lidt for ikke at få den slimklat i nakken, som harkeren nu har til at ligge i munden.
  • Folk, der går med solbriller indendørs.
Paradoksalt nok er jeg en af sidstnævnte resten af ugen. Jeg har planer om at gå rundt med store solbriller hele dagen. Og også når jeg skal købe ind.
Så kan man heller ikke se, at jeg ruller med øjnene af mig selv og sukker opgivende.

Ingen kommentarer: