torsdag den 28. maj 2009

Hvad er det, han vil ha tilbage?

Morten Messerschmidt skoledrengekræver fra store plakater at nogen skal give Dansk Folkeparti Danmark tilbage. Jeg har været helt henne ved plakaterne, for at se om han har været en dygtig klisterdreng og skrevet en varedeklaration under det der Danmark han kræver. Men ikke engang med de mindste bogstaver står der, hvad det er for værdier, han ønsker tilbage. Og der står heller ikke noget om, hvem der har taget dem.

Jeg gætter på, at det er endnu en heilende hånd fra Unge Messerschmidt.

Inden nogen nu får den tanke at jeg er pro-dialog og pro-moske i Gellerup, så lad mig lige rette den fejltagelse: Jeg er langt hen ad vejen enig med pastor Krarup og Langdahl som tidehvervsrepræsentanter. Jeg er ikke helt enig i det hensigtsmæssige i deres måde at fremstille deres synspunkter på og jeg er ikke tilhænger af, at religion og politik blandes sammen.

Jeg er ikke for at man går på kompromis med sine værdier og ofrer alt i integrationens hellige navn, for det er ikke integration. Jeg er ikke for blødsøden pladderhumanisme, men for at man kender sin egen kultur så godt, at man kender dens grænser og dermed kan møde andre kulturer med sikker grund under fødderne og åbent sind.

Jeg mener ikke, at noget for noget er løsningen, når man vil fremme integrationen af muslimske familier, for de ved ikke at 'at vende den anden kind til' er en opfordring til at mødes på halvvejen. Hvor skulle de vide det fra, hvis der ikke er nogen, der har introduceret dem til et samfund, der har sine egne regler men er baseret på kristendommen?

Når det så er sagt, mangler jeg stadig at høre, hvad det er Morten Messerschmidt vil ha tilbage.

Hvad er de danske værdier ifølge ham? En læderstue med hjort i skovbrynet og småkager? Er det Danmark, som det så ud for 40 år siden, hvor det vildeste og frækkeste var en bakkesangerinde?

Værdier, der er grobund for en politik, der er baseret på frygt for det nye og ukendte og som kategorisk er imod alt, der ikke kan serveres i et kolonihavehus sammen med dåsemajs og frikadeller?

Gud bedre, at 'Giv os Danmark tilbage' er et billigt rip-off fra Natasja, fordi ikke engang Dansk Folkeparti kan definere de danske værdier og derfor ikke kan argumentere for dem.

3 kommentarer:

Anonym sagde ...

Sjovt, jeg har tit tænkt på, hvad Natasja vil, nej, ville have tilbage ... ?

Anonym sagde ...

Gi' os Danmark tilbage - Udvis Morten Messerschmdt!

susling sagde ...

Bitter Blog, kan du ikke huske dét?
Så må du enten have været for ung eller ha' sovet i timen.

Lene: Tidehverv...ok, det må stå for din egen regning. Men kan godt gi' dig ret i, at man godt kunne bruge en varedeklaration på lige dén med Gi' os DK tilbage. Bortset fra, at det er et rip off af de mere pinlige, så mangler man nemlig forklaringen. Hvad er det DF vil? Samle de sure og de angste? Ser vist sådan ud.