søndag den 31. maj 2009

Lykken er et lille glas med en larve og tre græsstrå

Hun var hyper. GIK på bordet, slog sine brødre og råbte med en stemme, der kunne skære i glas. McDonalds har papkrus af samme årsag, der er simpelthen for mange overspændte unger, det sted og jeg gentog for mig selv igen: 
Jeg. skal. ikke. have. børn. hvis. det. skal. være. på. den. måde. 
Kan man ikke bestille en bestemt slags intelligente børn, så man ikke får helligdags-hysteri-modellen?

Det havde været en fantastisk dag med solskin og strand. Intet kunne være bedre - det skulle da lige være et kagebord med 40 forskellige slags kage. Det var der så også. 

Det, der gjorde dagen ekstraordinært fantastisk var ikke noget så forventeligt, men to børn.

Kærestens nevø og niece, der gav mig lov til at være tante Lene på den sjove måde. Jeg vidste slet ikke, hvor meget jeg har savnet at kunne sidde og sammenligne farven på tungen når man har spist marcipan med frugtfarve og skyllet efter med sodavand. Og at grine højt, når moderen siger: 'Nu skal du ikke spise så meget kage at du får ondt i maven' og purken så svarer 'Det har jeg allerede, det er ligemeget nu'. Thats my boy. 

Skovtur blev endnu bedre end normalt, når troldene får lov til at gemme sig bag træerne og springe frem mens ungerne skriger af panik-fryd. Og strandtur...  Selvom man ikke har badetøj med, kan man sagtens ligge og plaske rundt i søer af saltvand i timevis og ikke tænke på noget som helst andet end den søstjerne, man lige har fanget med tæerne.  

Nu sidder tante Lene her og synes at lige præcis de børn er dejlige. Og jeg er træt som det ellers kun er forbeholdt børn, der har levet af kage og McD en hel dag. 
Jeg vil bæres i seng. 

Ingen kommentarer: