fredag den 12. juni 2009

Gratis øl

Øjebliksbilleder fra Blue days i Århus

Det stod ned i lårfede stråler og foran scenen stod der 20 frysende mennesker iført regntøj og paraply. Ufo Yepha stod på scenen og fyrede den af, men de må alligevel have haft det lidt underligt med udsigt til en lidt anden crowd end de hujende teenagere, de er vant til.
Vi var flere bartendere end publikum.

Efter at have solgt 20 øl på en time besluttede Royal Unibrew at uddele gratis fadøl til folket. Og SÅ kom der gang i sagerne. Mobiltelefonerne glødede, venner kom op af sofaen og folk drak øl som aldrig før.
Råb gratis øl og folk finder buffet-opførslen frem. Der blev drukket begærligt. Der blev hældt halve øl ud på brostenene og drankerne smilede saligt, mens de vogtede over deres 4 hamstrede fad.
Unge mænd forsøgte at fylde deres bord med store bægre svingende fyldte. Havde jeg serveret det i hvide plastikspande havde de også grebet grisk ud efter dem.
Mere mere mere mere.
Selv hende i shorts og gladiatorsko og med en flaske billig asti i hånden (det lærer jeg altså ikke at forstå kan være smart på nogen måde) stod pludselig med en fadøl i hver hånd og kunne ikke mere skjule hvad hun var: Fuld og dårligt påklædt.

Det var sjovt. Musikken spillede, Carpark North fyrede en energiladet koncert af og fik hele Bispetorv til at danse og jeg fik fortalt en glad sydafrikaner, at man bliver straffet med døden ved stening, hvis man som bartender lader sig kysse på kinden. Uagtet at kunden er himmelhenrykt over vores pragtfulde våde land og barens service.
Det ville han alligevel ikke udsætte mig for og blegnede inde bag den sunde rødmen, der bliver fremkaldt af 13-17 halvliters fad i plast.
Jeg måtte minde mig om, at det ikke er alle mennesker - og slet ikke dem fra sydafrika - der helt forstår min humor.

I aften går det løs igen. Gratis musik . Lene i baren. Jeg kan ikke garantere, at der er gratis øl igen, men man ved aldrig hvad der sker, når Bispetorv er klædt ud som Mordor og det eneste der hjælper er gratis bajerbuffet.

Program for i aften: 17-21.30

When Saints Go Machine
Oh No Ono
Gypsies

2 kommentarer:

Infotainer sagde ...

Haha. Shorts og gladiatorsko. Haha. Det. Ser. Jo. Så Dumt. Ud.

Frk. Maj sagde ...

OK! hvorfor har jeg bare ikke hørt om det der "blue days" før nu!? Dårlig markedsføring