mandag den 29. juni 2009

Et Fadervor havde været på sin plads

Høj sol, fantastisk oplevelse, uovertrufne venner og alt var lige til et glansbillede.
Selvom det kun var vielsesfabrikken og det kun er borgerligt gyldigt, så kom jeg lidt i tvivl om vi alligevel havde indladt os med højere magter. 

For lige at fordøje den store oplevelse, tog vi et smut forbi en cafe. Da vi 5 (djævelens tal) satte os omkring bordet og jeg begærligt rakte ud efter min rigtige cola, lukkede mørke skyer af for solen og mørklagde å-området. Uroligt kiggede folk mod himlen og scannede horisonten, undtagen mig, for jeg var stivnet fuldstændigt i grundangst.

Tæt bag mig, lidt oppefra, lød Belzebubs forbandelser. Mørke, hæse, uforståelige ordkoder steg og faldt i styrke, og jeg kunne mærke, at jeg gled længere og længere ned i stolen og begyndte at fryse i den trykkende varme. 
En i selskabet fæstnede øjnene på et sted lige over mit venstre øre og sagde noget med at hun ikke kunne se om det var en kvinde eller en mand, men at det godt kunne være en klovn fra cirkus. 
Med en kraftanstrengelse vendte jeg mig om og så noget, der efter min bedste overbevisning måtte være klovnen Pennywise uden den røde næse. Hvæsende og med øjne, der gnistrede af lige dele permafrost og helvedes flammer. 

Regningen lød på 666 kroner. 

PS: Sådan går det, når man bestiller rigtig cola.  Det klarede op så snart glasset var tomt og resten af dagen var både solbeskinnet og gøglerfri. 

2 kommentarer:

K sagde ...

Og altså - tillykke med det :-)

StineStregen sagde ...

Godt mit syngende telegram med den dansende haj og den menneskeædende tiger ikke nåede frem alligevel :) TILLYKKE!