onsdag den 29. juli 2009

Det er ikke kaffen!

Jeg har fundet en rigtigt god slankekur. Desværre har den den bivirkning, at man bliver uendeligt træt, ret komatøs i sine tanker og er fuldstændigt umulig at være i selskab med. Hvem ville ikke blive umulig, hvis det, der kommer ud af munden på andre mennesker altid er 'Du skal gå til lægen' eller 'du må ikke drikke mere kaffe eller cola light'. Jeg spørger bare.

I begyndelsen var det bare en kvalme og svimmelhed, der meldte sig hvergang jeg spiste noget. Så spiste jeg ikke så meget. Det hjalp på fedtreserverne.
Så begyndte jeg at kaste op når jeg havde spist. Det hjalp endnu mere på fedtreserverne, men desværre ikke så meget hverken vædskebalance, overskud eller svimmelhed.
Så kastede jeg blod op. Det var fedtreserverne vist lidt ligeglade med, men jeg var bestemt ikke. Men er der et eller andet med at det ikke er farligt, hvis det er frisk blod, men kun hvis det er gammelt blod? Eller er det kun når det kommer ud den anden vej?

Nåmen, jeg har ikke drukket kaffe idag. Jeg er lidt slankere. Sagde vi så ikke, at det er fint? Kunne nogen så måske begynde at sige noget der ikke har noget med 'læge' at gøre? Det er sååå trættende at høre på at man skal ringe til en, som ikke har tænkt sig at tage telefonen eller kigge på en før om 4 uger. Så er det altså hurtigere selv at stille diagnosen.

3 kommentarer:

Henny sagde ...

Nej, beklager! Se du at komme til lægen. Hvis man kaster blod op, bør man _altid_ blive undersøgt, og jeg tror bestemt ikke, at du kommer til at vente i 4 uger. Jeg var selv ude i det for et par år siden, og jeg blev indkaldt til sygehuset få timer efter, at jeg havde været hos egen læge. Der er nemlig risiko for, at man kan forbløde. Så _se_ at komme af sted. Har du mavesår, er det meget let at behandle. Du får nogle piller, og det er det. Men behandles skal det!

Infotainer sagde ...

Lene, for fanden. Det er altså ligesom dit måske gravid/ikke gravid-indlæg. Som forskrækker dem, som holder af dig. Du kan da godt selv se, at du bør gå til lægen, når du kaster blod op og taber dig, og at vi læsere vil reagere på nøjagtigt det - hvor er det underligt at skrive sådan om sit helbred! Af sted med dig, allerede i morgen.

Munkholm sagde ...

NU smutter du til lægen! NU blev der sagt!