mandag den 17. august 2009

Jeg vil hellere tage en quiz

Jeg lider lidt af facebooktavshed, kan jeg mærke.

Det går fint med at kommentere og skrive de ufarlige statusbeskeder, men lige så snart det bare lugter af politisk holdning, er det som om mit tastatur giver stød.

Jeg ved godt, hvad jeg gerne vil skrive til dem, der hævder at vi skal være medmenneskelige og give asyl, de der mener, at vi skal samle ind, så de irakiske flygtninge kan blive i landet og dem, der offentligt bekender sig til at stemme på SF.
Tro mig, det er ikke grimme og hånlige ting, jeg ville skrive, hvis mit tastatur ikke var elektrisk, for den slags ligger ikke sååå meget til mig, som nogen måske kunne tro. (Det overlader vi til venstrefløjen. *host*)

Jeg skal bare ikke have noget klinket.

Jeg skal ikke give andre en mulighed for at kalde mig grimme ting og forhåne mig, fordi jeg ikke mener det samme som dem, istedet for at tage en konstruktiv dialog om fakta, så der er mulighed for at blive klogere. Den politiske scene skal jeg ikke gøre mig alt for klog på, for jeg kan stadig ikke skelne SF fra socialdemokraterne og Facebook er altså ikke stedet, hvor jeg finder ret mange diskussionsvenlige 'venner'.

Man kunne kalde det en selvberøvet ytringsfrihed, men jeg vil nu hellere kalde det prioritering af kræfter på linie med de dage, man ikke orker at have sex, men hellere vil have en mad.

6 kommentarer:

Uden Relevans sagde ...

Har lige logget på FB for første gang i 14 dage.

Jeg kan godt leve uden :)

Thominous sagde ...

Hej Lene!

Jeg kan genkende din situation 100 %, men jeg ved desværre også, hvad man skal holde sig fra at mene offentligt, hvis man ikke orker at blive påduttet at være et "dårligt menneske" eller at have "dårlige værdier".

Det interessante er, hvad modargumentet er for de moraliserende. Her er et link til et rigtig godt blogindlæg om emnet.

Heidi sagde ...

SF er vel bare socialdemokrater der totalt har mistet deres økonomiske ansvarlighed (i stedet for kun halvt) :-P

Lene sagde ...

@Thominous: Det ER et rigtigt godt blogindlæg. Især fordi bloggeren er venstrefløjsmand. Vi kan GODT lide, at der er nogen, der kan rive sig fri fra moraliseren.

@Heidi: Muligvis? Jeg ved det ikke, for der er ikke nogen (før dig) der har kunnet definere hvad det er for nogle. Jeg er nu ikke helt sikker på at det er sådan de definerer sig i deres partiprogram. Hehe.

Suzy Q sagde ...

*Nikker* og tak for henvisning til interessant artikel, Thomas.

Lene, jeg har lige læst din 100-liste :)

Lene sagde ...

@Suzy: Ja? Velkommen til min verden. Det er en ære at have dig indenfor :)