tirsdag den 25. august 2009

Pony-dage

For de af jer, der ikke kender mig ude fra virkeligheden, beskriver jeg lige hurtigt, hvordan jeg ser ud: Jeg er bygget til sprint og til kærlighed. Sætter muskler rimeligt hurtigt og det er egentlig ok, undtagen på de dårlige kropsdage, som alle kvinder har. Der forvandler jeg mig nemlig til en My little Pony.

Det er ikke sådan at jeg føler, at jeg (kun) vokser ekstra røv, de dage, eller at mine lår pludselig vælger at ekspandere, det er en helkropstransformation.

Igår var en My little Pony-dag og da jeg stod med min røde instruktør-top på nede i fitnesscentret og så, hvordan en af mine fitnesskolleger kærligt lagde armen omkring en alt for tynd pige, måtte jeg lige puste den lilla hårlok væk fra øjnene for at være sikker på, at jeg så rigtigt. Pigen er nemlig en, som centret kender godt, fordi hun træner 3 gange dagligt og lader være med at spise.

På min time var der en pige på første række, der kunne være superflot, hvis hun lige ville skrue lidt bremse på og få trænet musklerne til at være funktionsdygtige. Istedet sad hun og lod som om hun arbejdede hårdt, mens pedalerne bare tæskede modstandsløst rundt og hendes tyndfede numse skramlede på sadlen. Hun tænkte garanteret på den halve agurk, hun skulle hjem og have.

Det er en naturlov, at små lilla ponyer af og til ønsker, at de havde længere ben og lignede de andre heste i bladene stalden bare lidt mere. Jeg ville give meget for at være bygget som hende, men jeg synes stadig ikke at det er lækkert, det der med bare at være tynd.
Selv små ponyer ønsker ikke at være underernærede, lange ben eller ej.

Gad vidst hvordan mænd har det med piger, der ikke bare er slanke, men tynde. Er det noget at stræbe efter?

4 kommentarer:

Thominous sagde ...

I min mening, nej. At være slank kan være rigtig flot, især i kombination med kvindelige former.

Men når kvinder er tynde, minder de mig mest om teenagedrenge, og det finder jeg ikke tiltrækkende ... beklager.

Det er helt klart mediernes skyld, at der findes så forskruet et kvindeideal. Mandeidealet er i øvrigt også godt på vej.

StineStregen sagde ...

As little ponies go, Misty Moon, er du altså en laber en af slagsen :)

Uden Relevans sagde ...

Det er ikke mediernes skyld.

ITs in the eye of the beholder.

Steen AA sagde ...

Hvordan har jeg det med tynde piger? Hvis de er søde, sjove, kloge, skøre og/eller interessante har jeg det fint med dem. Hvis ingen af ovennævnte... arrrh, så bliver det lidt op ad bakke.

mvh