tirsdag den 8. september 2009

Om at opføre sig ordentligt

Forleden hørte jeg en kvinde definere en kunderelation på følgende måde:

I er butikken. I har pligt til at levere det, jeg beder om.
Jeg er kunden. Jeg har retten til at opføre mig åndssvagt.

Kunden har altid ret, siges det, selvom jeg i den situation ikke mente, at hun var på vej til at etablere en sund kunderelation og muligvis ikke helt havde clearet at der var enighed om de regler.
Men hvad nu hvis samme regler bliver overført til privatlivets relationer. Må en kvinde så godt udtale sig sådan?

Du er manden. Du lider ikke af hormonforstyrrelser. Du har pligt til at være stabil.
Jeg er kvinden. Jeg har retten til at opføre mig åndssvagt i en længere periode hver måned.

1 kommentar:

Uden Relevans sagde ...

Tror du har hamsterinfluenza!

God bedring :)