torsdag den 3. december 2009

Er det dig, der er indeni Pia K?

Tænk, det spurgte han om, efter at have læst indlægget om peberspray. Det var for sjov, men altså... er man Pia K fordi man er utryg når man går gennem en forladt p-kælder, alene?
Jeg skeler lige ned og tjekker om næsen stadig er som den plejer.

Jeg ved, at visse mennesker vil have svært ved at adskille mine holdninger fra Pia K's, men det vigtigste er vel, at jeg selv er helt klar over at jeg ikke er helt enig med hende (hvis jeg var, skulle jeg begynde at skamme mig over at have en så mangelfuld politisk profil og så dårlige repræsentanter ude i kommunerne. Jeg forstår mig ikke på politik men nok på nogle samfundsmekanismer)

Jeg er ikke racist. Det er Pia K heller ikke.
Jeg er heller ikke imod at mennesker fra andre lande bosætter sig i Danmark, men jeg mener, at de skal være villige til at integrere sig og leve efter landets love.

Efter at have boet i centrum af Århus i nogle år og kun have stiftet bekendtskab med indvandrere i deres egne grøntsagsbutikker og kiosker kunne jeg virkelig ikke se problemet. Der var ingen problemer med dem og hvad skulle vi da gøre uden den søde grøntmand, der havde åbent om søndagen?

Nu bor jeg i en forstad, der er nabo til Gellerup og jeg ser tydeligt problemet med indvandrere, der kører vanvidskørsel, mænd, der spytter efter kvinder og kalder dem ludere i fuld offentlighed og mængder af kvinder i burka.
Jeg ved, hvor de to moskeer ligger, og jeg ved, at politi og redningsmandskab hellere ville lade brand være brand og overfald være overfald, hvis de ikke har massiv opbakning, fordi kvarterets lov er, at tilråb og fysiske overfald er passende indblanding i embedsmænds funktion.

Jeg er ikke enig med Dansk Folkeparti i at man skal være pivangst for at lade den danske kultur påvirke og inspirere. Jeg tror på, at vi skal værne om danske værdier og sagtens kan gøre det uden at forvise chili fra køkkenet, tyrkere fra kvarteret og rummelighed fra værdisættet.

Men jeg mener, at børn skal gå i gode skoler og møde hinandens kulturer, mens de bliver stopfodrede med god, nøje udvalgt indlæring og samfundskendskab.

Jeg mener, at det er torskedumt og rablende naivt at tro, at man kan indføre dele af en Sharia-lov og samtidig bevare demokratiets love. Det er manglende oplysning om Islam, der giver den slags vrangforestillinger.

Jeg ønsker mig stadig en peberspray, for da jeg gik der og var utryg i p-kælderen var det fordi jeg tænkte på en hoodieklædt dansk agf-fan på dope.

4 kommentarer:

Trine Louise sagde ...

Jeg har lyst til bare at sige "Lige nøjagtig".

Jeg synes det er utrolig vigtigt at være nuanceret i denne debat og fokusere på uønsket adfærd i stedet for hudfarven.

Det SKAL kunne lade sig gøre at sige, at det ikke er iorden at forhindre brandfolk i at slukke brande, uden at blive kaldt racist.

Uden Relevans sagde ...

Kan godt se hvad du mener.

Jeg håber dog virkelig at vi finder en løsning alle kan leve med når det gælder dem der ikke vil bidrage til et fælles bedste.

lille t sagde ...

Lene, jeg stemmer på dig! :o)

Lene sagde ...

@Trine Louise: Præcis det jeg mener. Jeg er ikke racist. Folk skal opføre sig ordentligt, blev der sagt :)

@Morfar: Det kræver dialog, gør det ikke? Respekt for demokrati og enighed om hvad der er fælles bedste?

@lille t: Årh... hvor blev jeg glad.
Tak.