lørdag den 5. december 2009

Jeg, en spritstiv, glad grønlænder

Jeg har gjort det igen: Mistet besindelsen.

Igår var en hektisk dag og jeg fik ikke sådan rigtigt noget at spise ud over de skumnisser og clementiner, jeg fik mens der var fællesmøde på jobbet. Måske var det begejstringen over at vi får iPhone som arbejdstelefon, måske var det glæden over fantastisk sympatisk og sjov ny kollega, måske var det bare vinen. Den var ihvertfald god, i rigelige mængder og blev serveret af importøren selv.

Jeg elsker det højt, men kan simpelthen ikke tåle det.
På det tidspunkt, hvor jeg kan mærke, at det summer et sted i nærheden af min hjernebark, er det for sent. Jeg ved, at det næste der sker, er at jeg rækker begærligt og nærmest liderligt ud efter den næste flaske og får ideer om ture til Toscana, og at jeg derfra mister besindelse og hukommelse.

Jeg kan ikke huske noget. Jeg ved ikke, hvad jeg gør. Jeg ved, at jeg helst skal hjem, klare taxaturen, finde toilet og sikkerhed inden jeg helt mister bevidstheden også, for det kommer til at ske.

Så jeg blev fundet fuldt påklædt i sengen klokken 23 i aftes. Støvler, jakke und alles. Hunden havde det fint og havedøren stod pivåben (undskyld, CO2-kvote, for helvede, men en gang imellem, altså..).
Da jeg blev fundet, var det første jeg gjorde at stirre med spritblinde øjne lige ud i luften og spæne mod toilettet, hvor jeg gav mig til at fremføre mit efterhånden verdensberømte oratorie, bestående af lange piv.

Det ved jeg kun, fordi jeg har fået det genfortalt af grinende redningsmand. Personligt var jeg befriet for bevidsthed. Seriøst.

Jeg kan faktisk godt blive lidt bange, for hvad ville der ske, hvis jeg ikke nåede i sikkerhed, men blev bevidstløs på åben gade og fremførte oratorie med kantsten som støtte for panden istedet for den sædvanlige, trofaste fajance?

Måske er jeg med tiden blevet grønlandsk asiat. Eller nåsåer. Der er jo trods alt bevis for, at de ikke tåler alkohol så godt. Spørgsmålet er, hvordan jeg slipper for den hånlatter, der gør ekstra ondt, når man rystende af smerte forsøger at ligge HELT stille dagen efter.

Men... fik jeg sagt det? Jeg får en iPhone! Woooop!

5 kommentarer:

Uden Relevans sagde ...

Tillykke med den lille ny!

Dorte Holse sagde ...

Jajada, tillykke med den lille. Din fremtid vil nu helt blive anderledes, måske er det nu tiden til at opleve Toscana fra en vingård, kun dig og den lille nye. Dorte Holse - Gude Toscana.

Infotainer sagde ...

Lene. Man må ikke drikke på tom mave og iPhone-iver og Toscana-afsavn. Intet under, det gik galt. Stakkels lille iPhone-ejer.

Lene sagde ...

Jeg venter nu kun på at modtage iPhone. Det bliver tidligst i januar, selvom jeg har forsøgt at mental-påvirke telefonselskab til at forstå at de skal levere inden jul, så juleferien er reddet. Ihh..

@Dorte: Toscanske vingårde og agricultura savner jeg altid. Jeg skal bo på en Toscansk vingård når jeg bliver rig. Har du en på hånden?

Vestergaard sagde ...

Aaaahhh, tak for et godt lille grin på en ellers små træls mandag!