søndag den 17. januar 2010

Creepy opkald

Scene fra et søndagsliv:

Mig med bog i hånd mens jeg venter på at kaffen bliver færdig. Mobiltelefon ringer.

Displayet viser 'privat nummer' og jeg tænker, at jeg lige så godt kan få overstået opkaldet fra avissælgeren og tager telefonen.

Mig: Det er Lene
Heeeej Lene, hvordan går det?
Mig: Øh... hvem taler jeg med?
Kan du ikke høre det? Du kan måske ikke tale nu? Skal jeg ringe igen senere?
Mig: Jeg ved ikke lige hvem du er??

Inde i mit hoved flyver tankerne nu omkring for at finde et ansigt, der kan passe til stemmen, eller en lejlighed, hvor jeg har givet mit nummer ud til et formål, som kan berettige et opkald søndag eftermiddag. Intet. Der er intet, der passer på stemmen, der lyder lidt som Ole Henriksens og så alligevel ikke.
Hm.

Kan du virkelig ikke regne det ud? spørger stemmen og jeg ved ikke hvorfor jeg tænker, at det da virkelig også er for dårligt, at jeg ikke kan regne det ud.
Nej, svarer jeg. Som sandt er. Vil du ikke fortælle, hvem jeg taler med?

Du kan måske ikke tale nu? spørger stemmen igen. Og det begynder at løbe mig koldt ned af ryggen, for jeg er midt i en kriminalthriller og dette her passer ALT for godt ind i en skrækhistorie, jeg kunne skrive mig selv ind i.

Jeg har ikke lyst til at tale med dig! panik-udbryder jeg og forbander mig selv for at tænke, at det da ER for dårligt, at jeg ikke ved hvem det er.
Jamen... siger stemmen og det skramler lidt. Kan du ikke regne det ud?

Og så lægger han på.
Det telefonopkald gav mig kuldegysninger.  Det er så mærkeligt. Men altså... Jeg har før oplevet at føle mig angrebet og selvom jeg ikke havde set lige den slags angreb komme lige fra den vinkel, så sidder jeg her og begynder at se lyset efter et par timer i mental fosterstilling pakket ind i dyne og hund.

Det var jo lige en god søndag. Som da spandexkollega lagde en lattermild arm om skulderen på mig. Vi kan GODT lide mænd, der gør sådan noget. Eller da nogen udtrykte, at det var os mod resten af verden, come hell or high water.

Men hvem er det, der ringer på den måde? Sådan en skide nathue.

Ingen kommentarer: