lørdag den 30. januar 2010

Dans som var du alene hjemme

Idag var jeg til event i mit fitnesscenter. Noget med dans, som lød smart.
Inden jeg kunne tage afsted måtte jeg derfor tømme mine to hylder og ene skuffe med sportstøj for at finde det helt rigtige outfit og for at grave de hundedyre læder-danskesko frem fra skobunken og støve dem af.

Ja...
The groove method foregår så på bare tæer og det gælder i bund og grund om at være så meget i sig selv, at man er helt ligeglad med, hvad andre tænker.  Frelst, tænker du nok? Oh yeah... DET blev det, og det var skideskægt.
Når man lige hiver det der hylster af psykolog- og coaching-flosker af fænomenet giver det meget bedre mening: Man skal bare danse ligesom man gør når man er alene hjemme og musikken er fed. Og det er kæmpemæssigt god funktionel træning.

Man må det hele: Danse negerdans og ryste røv. Plukke æbler og danse så tæskeugly som aldrig før. Og vi var så fantastiske alle sammen, så fulde af kærlighed. Det sagde hun selv, lærerinden, der var ved at anlægge rastahår. Hvorefter vi rystede nogle flere bryster og dansede som Cameron Diaz i trusser i Charlies Angels.
Vi lavede statisk træning og styrketræning ved at lege stopdans, mens vi kravlede sexet hen over gulvet. Vi trænede mave ved at gå ballegang hen over gulvet. Både forlæns og baglæns, for lige at få bukserne til at kravle ud igen.

Til sidst skulle vi se om vi kunne bevæge os hen over gulvet ved at gå med brysterne. Hæ.
IGEN!

2 kommentarer:

Uden Relevans sagde ...

Hehe :)

Trine Louise sagde ...

Meget malerisk beskrivelse, lyder sjovt. Kunne være sjovt at se StineStregens tegning af det skete ;-)