tirsdag den 2. februar 2010

Oprop, katastrofefrådsende lemminger!

Jeg troede jeg var 2010's udgave af Palle alene i verden.
Der var ikke et øje.

Jeg havde regnet med det sædvanlige joggingsæt-og-træsko-helvede suppleret af fede ungers skrig, men der var stille. Der var foruroligende stille. Der stod jeg så og prøvede forsøgsvis at lade skuldrene falde ned på deres rette plads. Det skete der heller ikke noget ved.

Og ved i nu hvad? I er SÅ meget afslørede, derude. Når der er tomt på Bilkas parkeringsplads og den eneste irriterende lyd inde i butikken er de studerende hjælpere, der diskuterer om det er smart med blåt låg på Gillette, så betyder det en ting. Og kun en ting:

I sidder hjemme bag mørklægningsgardinerne, med et køleskab så bugnende fuldt af gær at det knapt kan lukkes og skabe fulde af dåsemad og ekstra toiletpapir. I er klar til naturkatastrofe og Tyskens invasion på samme tid.

Mens i sidder der med erstatningskaffen og søber sagosuppe, så lur mig, om i ikke har samme skuffede ansigtsudtryk som vejrværten på TV2, der i flere døgn har babbet en stemning op fra slap og nu må se skaberværket tabe luft. UUUH, der er snestorm, da.

Det er helt vildt, med den snestorm. Der var en bil, der kørte i grøften ude på Djursland (Fatter slipper sandsækken til opdæmning af oversvømningsvand og jubler, mens TV viser et billede af en sænket BMW på sommerdæk og en ung mand i gummisko, der pissefryser, mens andre biler fint drøner forbi med 60 km/t).
Der er STORE trafikale problemer (Mutter kan næsten ikke holde på strømpepindene hvor hun er ved at slå masker op i hampegarn af bare sensationsbegejstring, mens billedet afslører en Ford Mondeo med sus i skørterne. Godt nok er himlen ikke helt blå, men at kalde det meget lav sigtbarhed er det samme som at sige, at fatter stadig har vaskebræt: Ønsketænkning). 
Politiet fraråder al udkørsel på Fyn, Lolland Falster og Sjælland (undtagen Storkøbenhavn) og ikke engang Bettina Bjerring kan fjolle sig ud af, at det skyldes at Fyn ALTID er katastrofeområde, bare det drypper lidt hårdt fra skyerne, og at Sjællændere ikke kan køre bil i nogen slags nedbør om det så gjaldt deres li-iv. Hvor ligger Lolland Falster?

Nej. Der er ikke snefri i morgen, med mindre du bor på Bornholm. Heller ikke selvom de viser det der gamle filmklip med skolelæreren, der har sne helt op til tørrestativet igen.
Men når i nu kigger ud under tørvene, så vil I se mig takke jer for den ene gode oplevelse i Bilka. Og for den citronmåne, I havde ladet ligge tilbage til mig. Palle.

6 kommentarer:

Fru Z sagde ...

kommer sgu lidt an på hvor man bor, det der.
Har netop haft gang i noget rødglødende sms-kontakt med 16-årig blondinewannabe (søn). Da jeg tidligere på dagen spurgte om de fik tidligere fri pga. snestorm, må han have troet snefri betyder fri leg i sne. I hvert fald benyttede han eftermiddagen til megahygge long away from home. Og da han begyndte at fatte konceptet, at mor fakker talt ikke kun skriver for sjov (eller det sædvandlige hysteri?) Så kørte toget ikke. Han har siddet i noget fucking togrelateret område i 2 timer. Og han er også forkølet. Altså. Så det nordlige sjælland er klart i krise. Eller også er det kun toget. Hvad ved jeg.

Lene sagde ...

HURRA! Jeg har en læser fra Sjælland! Det vidste jeg naturligvis ikke og ... du siger næsten selv, at din søn er noget helt specielt.
Skal vi ikke bare sige, at toget altid er i krise, hva? Det er vist en landsdækkende sandhed.

Fru Z sagde ...

Men nu er han hjemme,og vi fnisede begge to tjotalt for meget til at kunne tage den ellers berettigede reprimande alvorligt. Så formentlig blev han heller ikke klogere- Denne gang.
Og jeg aner virkelig ikke hvad det var der var så sjovt. Kun at vi begge to var i det hjørne. Hvilket selvfølgelig er lidt bedre end når det kun er den ene. Så bliver den anden som regel så skidesur..
Er du fra Jylland?
ps. kig forbi, jeg har også gang i noget fredagsbar - virtuelt, såmænd..

Annettes space sagde ...

Lene...du har flere læsere fra Sjælland, såmænd!!!
God spids humor du leverer :)

Og ved du hvad; de kunne have efterladt det der var værre end citronmåne.

Vestergaard sagde ...

Selv hvis man fjernede de skarpe observationer, de diskrete ironi og den hudløse ærlighed så vil din blog stadig være værd at læse. Ene og alene på grund af vendinger som at "babbe en stemning op fra slap"! Priceless!
Melder mig i øvrigt også under fanerne som sjællandsk læser - men med rødder i Hovedlandet.

Lene sagde ...

I redder mine dage for tiden, Sjællændere.
Jeg er fra Jylland, men har halvdelen af min arbejdssjæl i svensk Congo, så jeg kan faktisk godt forstå sproget og kende forskel på en fra Frederiksberg og en fra Brønshøj :)

I er søøøde, er i...