mandag den 25. januar 2010

Hil verdens bedste - og bitreste - bilist: MIG

Andre bilister er tåber! Alle andre bilister,  hører I?

Midaldrende kvindelige bilister, der kører så langsomt at hende den fede fra Rema kunne overhale med to poser på styret. Vejen er fin og tør. Der er grønt. Hvorfor holder du der, midt på min vej, mutter Fit? Det er eddermame ikke en Nobelpris værdigt at nær-parkere i ydersporet på Ringvejen, når du i virkeligheden gerne vil dreje til højre, ind mod Noa Noa-butikken. Fingeren af katastrofeblinket. Kom så i gear. Helst af banen.

Ung, mandlig tyrkisk bilist. Tror jeg nok. Jeg kommer pludselig i tvivl om det er min 3-årige nabo, der havde startet bilen og er rullet afsted, for det eneste jeg kunne se, var en hånd placeret højt på rattet og en mørk hårtop. Det eneste jeg kunne høre, var en gearkasse, der blev pint i et alt for lavt gear...
Jeg fatter simpelthen ikke, hvordan de kan se ud af forruden, for slet ikke at nævne bakspejlet, når de sidder nede i bunden af bilen. Forklarer selvfølgelig, hvorfor de kører den gale vej omking helleanlægene i høj fart. Der.

Mænd omkring 40.
Slap.nu.af, altså. Fat nu bare en gang for alle, at jeg kører bedre bil end dig og du får ikke håret tilbage ved at gasse din familiebil op, så ventilerne hviner, så du kan vinde 4 meter og komme først derhen hvor vi allesammen skal flette. Det eneste du får ud af det er at holde bagved Mutter Fit og hendes angst for biler, mens jeg glider forbi med et smørret grin, en strakt midterste finger og vind i håret. Det nytter heller ikke, at du lave hjulspin og nikker i takt til 'Wind of change'. Du får ikke lår om ørerne af den grund. Heller ikke af den grund. Du kunne jo begynde med at skrabe den der ring af æggemads-fanger væk fra dit fjæs, selvom du selfølgelig ikke kommer til at køre bedre bil af det.

Unge kvinder, der stadig tror at verden går under, hvis de ikke svarer sms inden skærmlyset slukker, og at de vil være eneste overlevende, fordi de jo er udødelige og meget snart verdensberømt mediedarling.
Der skal skrives sms, øves trutmund og ledes efter mobil, der pludselig er faldet på gulvet i passagersiden, samtidig med at brysterne skal samles ind i push-uppen og Medinas ekstremt dybe og komplicerede tekst skal mimes. Det kunne jo også være, at ham den lækre med gulv-sædet skulle komme forbi, så tøsebarnet kan himle med øjnene og synes at det bare er for maaaaaaaajet.
Der er en grund til, at ham den unge med hånden og håret ikke kommer op forbi fars lånte bil: Han kører i flok nede bag ved sammen med os andre, der er for rædselsslagne til at forsøge at liste os forbi det rullende entertainmentcenter, som ligger og flakser lige omkring de hvide streger, som var det tirsdagscoken, der var linet op.

Generelt: Andre bilister. Skrid nu væk fra min vej. Hold i det mindste til højre. Det kan da ikke være nødvendigt, at jeg skal gøre alvor af at anskaffe mig det lyserøde blink at sætte på taget af Swiften? Vel? Don't make me!
Og stram så lige op til i morgen...

5 kommentarer:

Annettes space sagde ...

Hulker af grin her....sorry, det er selvfølgeligt en dybt alvorlig sag det der ;-)

Infotainer sagde ...

Hehe. Hvilken type er du selv i trafikken, Lene? Jeg er hende, der for længst er blevet for trafikskræmt af al den road rage til at bruge mit kørekort... :)
Men apropos dig. Har tagget dig i en leg. Og giv den nu en chance!! http://wp.me/pwn7k-n5

Anonym sagde ...

Lækker post. Eller. Lige indtil sidste afsnit. Swift? Nul streetcred der, selvom du nok kan fletteregler og er overskudsagtig på skrift.

vh G.

Lene sagde ...

@Annette: Det er særdeles alvorligt :) Tro endelig ikke, at jeg griner af mig selv...
@Infotainer: Jeg er superbilist, siger jeg dig. Hæh. Tak for tagget - jeg giver det en chance og vender tilbage med billeder :)
@G: Streetcred? Jeg styrer asfalten i min go-car. Der!

Munkholm sagde ...

Hvornår skal vi ud og køre?