søndag den 10. januar 2010

Hvad er tegnsprogstegnet for fucking PHEW!?

Idag fik jeg en sms fra Linda. Jeg ved ikke, hvor hurtigt efter uheldet hun skrev, men jeg blev pivforskrækket med det samme, for tænk nu hvis... hvis.... hvis nu alt det, vi talte om i aftes ikke ville blive virkeligt... Tænk, hvis hun ikke var der mere.

Jeg giver hende skylden.
Også i den grad, for selvom hun har set døden i øjnene og selv er rædselsslagen, så kan hun godt lige få skylden for mine rystende hænder også.
Da jeg skrev svar-sms nummer 4 stod jeg i Fakta og var godt igang med at vælte et kæmpeenormt tårn af vaskemiddelkasser fordi jeg var Shakin Stevens med Parkinson i senstadiet.

Der var 8 kasser i højden, hver læsset med 12 flasker biotex color. Jeg nåede at tælle dem, da tårnet i slowmotion tippede, delte sig i to og landede i et andet tårn af noget tungt, der også tippede og larmede og landede på gulvet og i min ydmyge indkøbskurv, som jeg havde stillet ved siden af mig på gulvet, fordi jeg var blevet så svimmel af at holde vejret i bare post-forskrækkelse over at have været så tæt på at miste den irritende kloge veninde med den store fremtid.

Jeg kan ikke give Linda skylden for at have klemt fingeren mellem to stykker bordplade, som jeg selv smækkede hårdt mod hinanden i frustration tidligere på dagen.
Jeg kan heller ikke give Linda skylden for hovedpine og kold kaffe der har forfulgt mig hele dagen eller alle de andre små ulykker, der har spændt ben.

Helt sikkert er det, at jeg takker den Gud jeg tror på for at have hende (og de andre) i sne-fri Århus igen.
Jeg tror lige, jeg spørger Ham om Lindas prøvelser idag eventuelt kunne tænkes at have noget at gøre med hendes ærinde i Kolding, nu jeg har ringet op...

2 kommentarer:

K sagde ...

"TØRRE^OVER^PANDEN^MED^HØJRE^HÅND^OG^RYSTE^SVEDDRÅBER^AF" !!#&%€€/!!
- Og ja Phew for fanden gange tusind!!

Uden Relevans sagde ...

Hehe du har skabt arbejde til de små flaskedrenge et par timer der!

Godt linda ikk kom noget til.