onsdag den 20. januar 2010

Skyd mig eller giv mig min navnehukommelse tilbage. Bare tag den løsning, der er hurtigst.

Så er der morgen-salgsmøde, hvor alle firmaets hotshots og ledelsen er til stede og det er ligesom bare DER, jeg skal gøre en god figur.

Og hvad gør jeg så? Efter en formidabel liste over alle mine salgsaktiviteter med et tilpast mål af humor til at virke sympatisk uden at undertegnedes kompetence bliver undermineret, sker det...

Jeg kan jo ikke huske navne om det så gjaldt mit liv. Quizprogrammer kommer aldrig på tale, for selvom jeg i mine afslappede øjeblikke kan svare på alt i hele verden - nogle gange også huske navnet på statsministeren og ham, der er forsanger i Bon Jovi - så er jeg spejlblank, når jeg bliver afkrævet det der navn. Det gælder også produktnavne.

Min øverste chef spørger så, hvad det er for et produkt, jeg har talt om at bringe i spil overfor min kunde X. Jeg VED hvad det hedder. Jeg har endda talt med ham om det tidligere. Men jeg er bare blank i det øjeblik han spørger.
Istedet for at sige at navnet lige undslipper mig i nuværende øjeblik, begynder jeg at famle efter navne og samler et helt forkert navn op af spanden med umulige muligheder. Det er så forkert, at det faktisk er navnet på et meget kendt og helt anderledes produkt, men jeg siger det altså alligevel og kan bare høre, hvordan mine erhvervede stjerner bliver flået af skuldrene på mig. En efter en.

Mens jeg forvandler mig fra kompetent manager til hende den dumme, blonde ovre fra Jylland, bliver jeg da bare ved med at lede efter navne og grave en endnu dybere grav til mig selv.
Og så griner de alle sammen af mig på den der 'hun er dum'-måde.

Vær venlig at skyde mig.
Helst mens de stadig ved, hvem jeg er og har min personlighed i klar erindring. Det har de helt sikkert lige nu.

4 kommentarer:

StineStregen sagde ...

Jeg har det ligesom dig under stress/pres. Jeg plejer at redde den ved at beskrive ting eller kalde dem det, de ligner - sådan på "så sagde jeg lige noget rigtig sjovt"-måden. Den er tynd, men ind i mellem virker det.

Annettes space sagde ...

Nej !!!! Uanset hvad, du blir ikke skudt. Det ville være ærgeligt ikke at kunne læse med på dine spøjse indputs her.
Iøvrigt har jeg det selv på samme måde, blot med personnavne. Det kan være superanstrengende at møde een på gaden jeg godt ved hvad hedder men bare ikke lige kan huske navnet på.

Uden Relevans sagde ...

Må jeg anbefale memoteknikker med pressurepoints?

Er ellers sikker på at du tog dem med storm.

Lene sagde ...

@Stine: Det er også normaltilstand hos mig. Jeg kan glemme hvad den der med takkerne, som man stikker i maden og derefter bruger til at putte maden ind i hovedet med, hedder. Lige netop idag var jeg ikke engang vaks nok til at lave sjov med det. For s...

@Annette: Det der, ikke? Det blev jeg så glad for at høre. Det er utroligt dejligt at vide, at der er nogen, derude, der læser med og nogle gange også nogle der kommenterer med søde ting. Tak...

@Uden relevans: Mnemoteknikker er sådan noget med at forebygge, ikke? Jeg ville ønske, jeg havde tænkt på det noget før. Ligesom at miste sine nøgler og blive spurgt om man har husket at lede i lommerne. Åh nej.. hvorfor tænkte jeg ikke på det noget før.
Jeg fik ihvertfald en bidende storm af latter, thats for sure. Tak for tilliden, i øvrigt :)