torsdag den 11. februar 2010

Kvinderne hjem til kødgryderne! Spielverderber!

Jeg vil gerne klage.

Normalt er jeg fortaler for ligestilling og ytringsfrihed og alt det der liberale noget, men idag... idag vil jeg gerne klage over, at nogen har frataget mig mine muligheder. Nogen har ændret reglerne uden at fortælle mig om det.

Min sølverne dilligence skulle have et sidste eftersyn indenfor garantien. Et undervognstjek, forklarede jeg over frokosten og forsøgte at ignorere de sjofle fnis over dobbelttydigheden.

Jeg har det godt med værkstedet. Jeg synes altid, det er så dejligt at snakke med over-mekanikerne, for selvom jeg aldrig har fået rabat og selvom den bil, de solgte mig fik en stor revne i forruden 2 uger efter jeg købte den, så bliver jeg altid totalt børnebegejstret over det smæld, det giver, når de taber kæben og den rammer mekaniker-disken. Jeg ved nemlig tzotzalt noget om biler og de skal ikke forsøge at vifte mig af med kvinder-og-biler-snak.

Og hvad sker der så idag? Lige netop idag, hvor jeg virkelig har haft brug for at bruge min kvindelige charme til lige at få skiftet en kontakt til vinduesviskeren uden beregning?
Så pudser de en kvindelig mekaniker på mig.

Det er jo fint med kvindelige mekanikere (der er søde) og jeg har mødt et par rigtigt dygtige af slagsen, men hende her, ikke? Hun var jo fuldstændigt umulig. Hun var helt og aldeles uimodtagelig for hyggesnak og nægtede pure at stemple karosseri-tjekket som godkendt. Der er jo en lillebitte ubetydelig ridse på bagskærmen hvor NOGEN har brugt en mur til at skrabe min bil. Og garantien var jo udløbet for 10 dage siden, så hvis jeg skulle have skiftet en vinduesviskerkontakt, så måtte jeg betale kr. 1120,- plus montering.

Med sådan nogle kvindefingre skulle man tro, at hun kunne skifte sådan en lillebitte kontakt på 15 minutter og ihvertfald ikke bruge 60 minutter, fordi hun jo lige skal huske at vaske hænder inden hun klør sig i skridtet.

Jeg havde lige været konsekvent og stået fast på mit overfor en kunde, der prøvede at slippe billigere, så det gjorde nas at få holdt et spejl op, der viste ubøjelighed og integritet, for vi ved godt alle sammen, at der gælder særlige regler for mig. Nå.

Mumlemumlemumle...

4 kommentarer:

Mig sagde ...

Hihihihihi... det er bare så meget, for meget når ting som du beskriver så fint , sker...

HADER det...

Hyggehygge
Marianne

Uden Relevans sagde ...

Er du medlem af FDM?

De bør give noget kulance altså dit værksted. 10 dage er jo ingenting.

bastards!

Lene sagde ...

@Marianne: Ja, det ender med at jeg må gøre det selv, sgu...
@Morfar: Ja til FDM

Uden Relevans sagde ...

FDM kører en kampagne hvor de prøver at få værksteder til at acceptere en vis kulance når bilen går itu kort efter garantien. Stik dem evt en mail med problematikken og se om de vil hjælpe dig.