torsdag den 11. marts 2010

Endnu en dag på fabrikken

Det, jeg godt kan lide ved at komme ud af kontoret er, at jeg møder så mange mennesker, der er anderledes end de kolleger, jeg ser på dag ud og dag ind.

Tag nu fx idag, hvor jeg mødte en kvinde, der kaldte sig selv for ekspert i branding og kommunikationsstategisk rådgiver,  men som ikke kunne finde ud af at bruge facebook.

Og de to, der havde ens briller på og arbejdede i samme firma og som begge tilbad en designmanual på tryk. Online? Nej. nej. nej.  Heller ikke selvom det er en online-designmanual. Det var slet ikke  med vilje, at jeg så Alice i Eventyrland dagen før jeg mødte brilletvillingerne, men det var katastrofalt svært at lade være med at se de to tykke drenge for mig, som de sad der og afbrød hinanden.

Den unge, sindssygt dygtige designer, som samtidig er et hjertegodt menneske, der kunne holde masken på mødet, men som bagefter skældte ud og følte sig truffet på sin faglige stolthed over et farvevalg foretaget af 'strategisk brandingekspert', der helt tydeligt må være farveblind på to trediedele af farvepaletten og stadig er tilhænger af 90'ernes yndlingsvægfarve: Okseblod.  (Ikke på mit website, you don't. Min designer så ud som om han hellere ville hænge sig i fiskesnøre)

Nu vi taler fiskesnøre, så fik jeg da også lige dagsprisen på rødspættefilet til et møde.  Det synes jeg er service.

Jeg synes egentlig også, det er zuper at høre om andres holdning til brugervenlighed: Der skal bare laves større knapper.

Jeg elsker det.  Næsten lige så meget som jeg elsker det, når Forbilledet kontant opsummerer det, som generaloverogunderbensselvudråbtbrandingekspert har brugt en halv time på med 'Sgu da basic: Billeder af børn, dyr og patter sælger'

4 kommentarer:

Uden Relevans sagde ...

Hahaha han har ret :)

Vestergaard sagde ...

Ak ja, hvis bare de kunder ville holde mund/holde nallerne væk så ville vi kunne lave de vildeste websites til dem.

Lene sagde ...

@Vestergaard: Det var ikke engang en kunde, men en anden leverandør. Og de skal bare gå væk fra min vej :)

Munkholm sagde ...

Selvudnævnte eksperter skal skydes med saglighed og hvis det ikke du'er så bare begynd at synge (eller bare brug; la, la, la, laaaa trick'et) hver gang de åbner munden...det plejer at virke.