lørdag den 1. maj 2010

Grov retorik. Ondskab og armod.

Det er en sjældenhed, at jeg kan overraskes i denne retning, men nu er det altså sket.

Jeg bringer et indlæg i hele sin længde fra Uriasposten.net, der omtaler en facebookgruppe, der hedder Fuck Pia Kjærsgaard.  Det kommer i en tid, hvor der tales om, om racismeparagraffen skal afskaffes og integrationen ske på ytringsfrihedens vilkår og derfor er der også i indlægget vist begge sider af retorikken.
Jeg bryder mig ikke om nogen af dem, for at sige det mildt. Læs selv her:

Onsdag kunne man på Ekstra Bladet Online læse, at en Hadegruppe mod muslimer stor-hitter. Det drejer sig om facebook-gruppen Nej til moskeer i Danmark!, hvorfra RUC-studerende Thomas Koch har samlet hadefuld retorik mod stormoske, islam og muslimer. Se eksemplerne fra mere end 73.000 medlemmers kommentarer på Ytringssvineri.dk.

Herunder eksempler fra facebook-gruppen Fuck Pia Kjærsgaard, der i skrivende stund har 1.656 medlemmer. Bemærk de seksuelle undertoner.

6 kommentarer:

frøkenen sagde ...

Jeg er målløs!

Lene sagde ...

Jeg er fuldstændigt rystet.

Alex sagde ...

Demokratiet har godt nok trange kår i dagens Danmark

lille t sagde ...

Hvorfor så megen voldtægt?

Jeg kan forstå (ikke lige her - men altså..), at man har lyst til at slå et andet menneske ihjel, hvis man virkeligt virkeligt hader vedkommende... Men voldtage?
Det sidste jeg ville ha lyst til med en, som jeg hader SÅ meget som de giver udtryk for, er da sex!

Forstår det ikke - og forstår ikke, hvordan der kan gå mennesker frit rundt i vores samfund med så skræmmende lavt intelligensniveau (og så UFATTELIGT dårligt sprog).

Anonym sagde ...

Ja, demokrati er en sær ting; for selv at kunne ytre os skal vi acceptere at andre må sige næsten alt og ovenstående er et godt eksempel på det der hedder "Laveste fællesnævner".

Jeg er en af de få der mener, at demokrati er en elendig styreform, da enkeltsager får lov til at styre den politiske dagsorden for meget. Og den generelle vælger stemmer med hjertet og ikke hjernen. (Men efter at have set det her, så er hjertet måske også bedst.)
Anyway...mennesket er i bund og grund stadig styret ef reptilhjernen og i visse kulturer er det ikke hvad du gør, men hvem du er og hvad du siger (fuck dig racist og se min nye (brugte)BMW er gennemgående)der viser du er macho og har styr på verdenen.

Desværre forandrer det sig ikke og vi kan kun håber på, at der kommer nogle politikker til (ikke DF...) som formår at tage udfordringen op og skabe et samfund hvor alle i det mindste kan stave og skrive korrekt, når de sviner andre til i det offentlige rum.

Jeg er ikke racist, men mener bare i bund og grund, at bor man i et samfund, så har man pligt til at bidrage positivt til det. Også i den kommunikation man forsøger at udtrykke.

Kald mig bare gammeldags, men nu bliver jeg også 40 i det kommende årti. (Eller der det det næste?!?!)

/Jacob

Uden Relevans sagde ...

De må sige hvad de vil til en hvis grænse, disse personer er ikke klar over at det er strafbart at true med at slå ihjel på Facebook.

Vi har jo ytringsfrihed her i landet, heldigvis.

Mon ikke Facebook selv har nedlagt gruppen nu?

Trist at de prøver at overgå hinanden i perfiditet på den måde.