mandag den 21. juni 2010

En gang imellem hader jeg det der 'klar besked'

Han har kørt spinning på mine hold i mange år efterhånden. Med årene træner han mindre og har da også lagt sig ud i takt med at de fine beviser har hobet sig op på hans arbejdsbord.

Han har altid været sådan en lidt sarkastisk type, der garanteret har overbevist sin kæreste ved at forvirre hende. I ved, flirte og virke interesseret blandet op med barske sandheder og småskjulte svinere.
Den kommende kæreste smed ihvertfald over 10 kg lige pludselig og så blev de kærester. Hun har ikke anet om hun skulle være vred over hans klare udmeldinger eller fokusere på den gryende interesse fra hans side.

Sådan har jeg det også idag. Det er altid rart at have gamle kendinge på sin time og jeg kan godt lide den lille kamp, vi altid har haft. Måske fordi jeg som regel vinder vores små kampe på sarkasme og kun en gang imellem må bøje mig for et verbalt nederlag. Jeg har ret meget respekt for ham.

Men idag er jeg i tvivl om det var en kamp eller en klar besked. Hans ærlige holdning.

Ihvertfald sagde han, at han var kommet i tvivl om det var en sommerting at min elitetime pludselig var konverteret til en øvet-time, eller om det var fordi jeg var i for dårlig form og havde indset at jeg efterhånden var blevet for gammel til det pjat. Han var kun kommet, fordi det var en øvettime.
Og der virkede han ærlig.

Såå deeet. 
For en sikkerheds skyld sørgede jeg for at kalde ham ældre og affældig.

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Hoooool da kæft jeg er glad for, at jeg ikke var med til timen i dag. Ikke fordi jeg har været regelmæssig gæst på det sidste (2 år?), men når jeg tænker på, hvordan du plejer at køre, så må det være Bjarne Riis' lillebror eller lign. siden han fyrer sådan en omgang af.

Med den indstilling jeg har set dig køre med, så tror jeg ikke du er faldet af på den. Sådan er din indgang til de timer ikke og det har altid været meningen i omklædningsrummet. (i hvert fald det mandlige, nu har jeg ikke været inde på den anden side...)

Så klø på min ven, du er helt sikkert stadig blandt de bedste dernede. Og ham den gamle klaphat buuher vi bare ad en anden gang.

kh
Jacob